logo itpoint.cz

Contactel bilancoval letošní rok a nahlédl do příštího

Nejúspěšnějším produktem se v roce 2003 stal Business Connect, integrované řešení hlasových, datových a internetových služeb. Od nového roku Contactel očekává zejména další zostření konkurenčního boje a sílící tlak mobilních provozovatelů. Nepříznivý dopad na rozvoj telekomunikačního trhu bude mít nárůst sazby DPH od 1.1. 2004, díky němuž vzrostou ceny služeb pro zákazníky a klesne objemu provozu, který bude znamenat vyšší náklady pro provozovatele.

Generální ředitel Contactelu Michal Čupa představil letošní úspěchy společnosti, mezi které patří zejména roční výnosy překračující jednu miliardu korun. V souladu s očekáváním plánu vytvářel Contactel ve druhém pololetí provozní zisk na úrovni EBITDA. V roce 2003 uvedl Contactel na trh nové produkty, např. Contactel Duo nebo ADSL Contact, které zaznamenaly značný komerční úspěch a rozšířily zákaznickou základnu firmy, a to zejména v oblasti podnikatelských zákazníků. Contactel nejen udržel, ale dále posílil své vedoucí postavení v oblasti pevného připojení k internetu s 15 % podílem na trhu.

Důležitým milníkem ve vývoji společnosti bylo navázání strategického partnerství se třemi ze čtyř nejvýznamnějších českých portálů v oblasti vytáčeného přístupu k internetu (virtuální ISP). Úspěch v této oblasti vyniká zejména proto, že díky tomuto partnerství Contactel dokázal podstatně zvýšit objem internetového provozu, a to i přes celkovou stagnaci českého trhu vytáčeného připojení.

Nejúspěšnějším produktem se v roce 2003 stal Business Connect, integrované řešení hlasových, datových a internetových služeb. "Tento rok byl pro Contactel nejúspěšnějším v jeho historii," komentoval výčet úspěchů Michal Čupa.

V roce 2003 Contactel pokračoval v nekompromisním boji za další pokrok liberalizace a přispěl k řešení problematiky ADSL pro zákazníky v České republice. Za zajímavost stojí, že Contactel se v rámci svého širšího pochopení zodpovědnosti za rozvoj trhu stal hlavním partnerem filmu "Mazaný Filip" a hlavním partnerem prestižního ocenění "Banka roku."

Miroslav Řezníček, ředitel pro regulační záležitosti Contactelu, shrnul vývoj na poli regulace v roce 2003. Upozornil zejména na neutěšenou situaci v oblasti internetu, kde Česká republika značně zaostává za vyspělými zeměmi, a vyjádřil naději na zlepšení v podobě nových modelů zpoplatnění vytáčeného přístupu.

Od nového roku Contactel očekává zejména další zostření konkurenčního boje a sílící tlak mobilních provozovatelů. Nepříznivý dopad na rozvoj telekomunikačního trhu bude mít nárůst sazby DPH od 1.1. 2004, díky němuž vzrostou ceny služeb pro zákazníky a klesne objemu provozu, který bude znamenat vyšší náklady pro provozovatele.

V oblasti hlasových služeb Contactel v roce 2004 předpokládá velmi příznivý vývoj, a to díky odstranění tzv. "volných kreditů" z tarifů dominantního operátora. Bude pokračovat pokles cen hlasových služeb v důsledku očekávaného snížení výše propojovacích poplatků.

Contactel věří, že nejpozději od dubna 2004 budou uvedeny na trh nové modely přístupu na internet včetně nabídky vytáčeného připojení za měsíční paušál. Contactel je přesvědčen, že se probudí skutečný boj o zákazníka a dojde ke stimulaci internetového provozu, a tak se zvrátí nepříznivý trend stagnace internetového provozu. Contactel upozornil, že v rozporu se soudobými trendy provoz v pevné síti dominantního provozovatele klesá, zatímco např. v sousedním Německu za poslední dva roky objem provozu stoupl o 45%, a to v důsledku exploze internetové komunikace.

Další významnou událostí, která bude z dlouhodobějšího hlediska formovat vývoj telekomunikačního trhu u nás bude Zákon o elektronických komunikacích, privatizace Českého Telecomu a pokračující konsolidace na trhu konkurenčních provozovatelů.

Contactel

Článek ze dne 10. prosince 2003 - středa

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů