logo itpoint.cz

Contactel opakovaně protestuje proti vybírání desátku

Contactel opakovaně vyjadřuje svou nespokojenost se stávajícím stavem cenových podmínek pevné volby operátora.

Contactel je hluboce přesvědčen o neoprávněnosti a neodůvodněnosti desátku ve výši 6 haléřů, účtovaného Českým Telecomem za každou minutu volání prostřednictvím pevné volby operátora. Proto požaduje jeho zrušení.

Tento příplatek údajně pokrývá náklady na výměnu softwaru v ústřednách Českého Telecomu. Contactel je však přesvědčen, že Český Telecom je ze zákona povinen zpřístupnit výběr operátora bez nároku na kompenzaci dodatečných nákladů. Tento názor potvrzuje i praxe v zemích EU, kde podobný příplatek je uplatňován pouze v Portugalsku (0.03 Kč), ve Velké Británii (0.01 Kč) a v Holandsku (0.07 Kč). Oproti zemím EU je přitom již samotná výše propojovacích poplatků v České republice téměř dvojnásobná. Pro zákazníky to znamená i vyšší ceny za volání, neboť propojovací poplatky i příplatek se přirozeně promítají do koncových cen pro zákazníky.

"Věříme, že regulátor tuto disproporci odstraní při stanovení nových propojovacích poplatků, které sníží na úroveň odpovídající běžné praxi v zemích EU," řekl Michal Čupa, generální ředitel Contactelu.

Contactel

Článek ze dne 23. ledna 2003 - čtvrtek