logo itpoint.cz

Contactel proti přetrvávající monopolizaci čtvrtiny trhu

Contactel ve středu požádal Český telekomunikační úřad, aby vyřešil jeho spor s Českým Telecomem o zavedení konkurence v oblasti měsíčního paušálu. I po čtyřměsíčním jednání totiž Telecom stále odmítá umožnit zákazníkům využívajícím služeb jiného operátora, aby za telekomunikační služby platili pouze jeden účet.

Contactel ve středu požádal Český telekomunikační úřad, aby vyřešil jeho spor s Českým Telecomem o zavedení konkurence v oblasti měsíčního paušálu. I po čtyřměsíčním jednání totiž Telecom stále odmítá umožnit zákazníkům využívajícím služeb jiného operátora, aby za telekomunikační služby platili pouze jeden účet.

Podle stávajícího uspořádání zákazníci, kteří si svobodně zvolí jiného operátora než Český Telecom, nelogicky platí měsíční paušál (tzv. stálou latbu) Českému Telecomu a hovorné zvolenému operátorovi. Contactel již koncem loňského roku vyzval Český Telecom, aby podobně jako v jiných evropských zemích umožnil přeprodej měsíčního paušálu a tím pádem zjednodušil účtování telekomunikačních služeb pro zákazníky.

"Je nepřípustné, aby přes proklamovanou liberalizaci dominantní provozovatel pro sebe monopolizoval více než čtvrtinu trhu. Měsíční paušál totiž představuje přibližně 27% výnosů z hlasových telekomunikačních služeb," říká Michal Čupa, generální ředitel společnosti Contactel. "Věříme, že kroky, které regulátor učiní, povedou Český Telecom k přehodnocení svého odmítavého stanoviska a český trh se tak dále přiblíží praxi obvyklé v západní Evropě."

Článek ze dne 17. dubna 2003 - čtvrtek