logo itpoint.cz

Fujitsu a Nokia spolupracují při poskytování mobilních řešení

Společnosti budou poskytovat bezpečná, snadno ovladatelná horizontální a zakázková vertikální mobilní řešení a služby pro společnosti, které chtějí využít mobilitu ke zvýšení efektivity, snížení nákladů a zlepšení podnikových procesů. První řešení se začnou okamžitě dodávat na trhy v severských zemích a ve Velké Británii a na začátku roku 2004 se počítá s jejich rozšířením do vybraných oblastí Evropy, Středního Východu, Afriky, Asie a Tichomoří.

Společnosti Fujitsu Limited a Nokia oznámily, že budou spolupracovat na vývoji a poskytování koncových mobilních řešení a služeb pro podniky využívající širokou škálou obchodních koncových zařízení a platforem společnosti Nokia a rozsáhlé spektrum schopností společnosti Fujitsu v oblasti poradenské činnosti, systémové integrace a řízených služeb. Společnosti budou poskytovat bezpečná, snadno ovladatelná horizontální a zakázková vertikální mobilní řešení a služby pro společnosti, které chtějí využít mobilitu ke zvýšení efektivity, snížení nákladů a zlepšení podnikových procesů. První řešení se začnou okamžitě dodávat na trhy v severských zemích a ve Velké Británii a na začátku roku 2004 se počítá s jejich rozšířením do vybraných oblastí Evropy, Středního Východu, Afriky, Asie a Tichomoří.

Nová nabídka společných řešení se bude soustřeďovat na tři klíčové oblasti: racionalizace podnikových procesů prostřednictvím mobility, možnost mobilního přístupu k podnikovým prostředkům a práce na dálku pro mobilní pracovníky. Zpočátku bude společnost Fujitsu využívat své dosavadní servisní centrum a jeho prostřednictvím bude zákazníkům nabízet mobilní přístup k podnikovým aplikacím jako řízenou službu využívající obchodní koncová zařízení společnosti Nokia, včetně obrazového telefonu Nokia 6600 a jiných modelů provozovaných na bázi operačního systému Symbian, který se stává stále významnější platformou pro kategorii podniků.

"Oblast obchodních koncových zařízení společnosti Nokia dává podnikům jedinečnou možnost vybírat z celé řady přístrojů, které odpovídají potřebám různých pracovníků a také optimalizují výdaje těchto podniků na informační technologie při mobilizaci podnikových procesů," vysvětluje viceprezident divize obchodních aplikací společnosti Nokia Mobile Phones Erik Anderson. "Se společností Fujitsu, světovým integrátorem a poskytovatelem služeb, můžeme společně vyvíjet a nabízet řešení podnikové mobility, a tak umožnit růst produktivity v podnicích společně s rychlou systémovou integraci, implementací a návratností investic."

"Fujitsu se zaměřuje na budování dlouhodobých vztahů s podnikovými zákazníky tím, že nabízí koncovou infrastrukturu, řešení a služby, které zvyšují hodnotu jejich firem," říká viceprezident společnosti Fujitsu Limited Kazuo Murano. "Tato spolupráce se společností Nokia, přední světovou firmou působící v oblasti mobilních koncových zařízeních a platforem, představuje novou důležitou iniciativu, která zlepší schopnost podnikových zákazníků maximálně využít mobility ke zvýšení nákladové efektivity a konkurenceschopnosti jejich obchodní činnosti."

Společnost Hartwall Ltd, finský výrobce piva a nealkoholických nápojů a člen mezinárodní pivovarnické skupiny Scottish & Newcastle plc, je jednou ze společností, která již využívá výhody osvědčených podnikových mobilních řešení vyvinutých ve spolupráci společností Hartwall a Fujitsu a využívajících zařízení Nokia 9210i Communicator.

"Tento kriticky důležitý mobilní automatizovaný logistický systém je jádrem našeho podnikového procesu," říká ředitel oddělení odbytu a logistiky společnosti Hartwall Ltd Ralf Hollmén. "Řidiči našich nákladních aut zadávají do svého přístroje Nokia Communicator informace o pohybu zboží během obsluhy zákazníků na rozvážkových trasách. Z přístroje Nokia Communicator se tyto informace přenesou do našeho systému SAP R/3. To naší společnosti přináší konkrétní obchodní výhody v podobě urychleného přenosu dat, menšího počtu chyb, zamezení dvojí práce a racionalizace logistických procesů od výroby až po fakturaci. Naši řidiči mají také lepší kontrolu nad svou vlastní prací, protože jim systém umožňuje hlásit změny v dodávkách a jakýkoli obalech vrácených ze strany zákazníků."

Další řešení a služby, které budou společně vyvinuty a poskytovány společnostmi Fujitsu a Nokia, budou zahrnovat mobilní e-mail, správu osobních informací (PIM) spolu s bezpečnou autorizací a přístupem a také zakázkové vertikální aplikace, které uspokojí poptávku spotřebitelů z nejrůznějších odvětví ekonomiky. Společnosti se rovněž zaměří na poskytování snadno ovladatelného klienta pro konektivitu mobilních koncových zařízení a na poskytování koncových řešení a služeb zaměřených na zvýšení produktivity podnikových obchodních procesů a provozních systémů.

Společnost Fujitsu je předním dodavatelem zákaznicky orientovaných informačních technologií a komunikačních řešení pro celosvětový trh. Moderní technologie, vysoce spolehlivé výpočetní a telekomunikační platformy a mezinárodní tým specialistů na systémy a služby jedinečným způsobem umožňují společnosti Fujitsu dodávat komplexní řešení, která nabízejí nekonečné možnosti k zajištění úspěchu zákazníků. Společnost Fujitsu Limited (TSE: 6702), která má sídlo v Tokiu, vykázala za fiskální rok končící 31. března 2003 konsolidované výnosy ve výši 4,6 bln. jenů (38 mld. dolarů). Další informace viz. http://www.fujitsu.com

Nokia

Článek ze dne 2. července 2003 - středa

Acronis Backup 12.5