Internetoví obchodníci mohou očekávat i nadále růst tržeb a zákazníků

Zatímco v posledním roce nakoupilo zboží přes internet 55 % internetových uživatelů, do budoucna by rádo tuto formu nákupu zboží využilo až 86 % uživatelů. Největší zájem zůstává o on-line nákup knih (jejich nákup plánuje 38 % uživatelů), na druhém místě jsou audio nahrávky s 30 % a na třetím výpočetní technika s 28 %.

GfK Praha letos již počtvrté realizovala rozsáhlý výzkum elektronické komerce s názvem ON-LINE SHOPPING 2003. Informace byly získány od více než tisícovky internetových uživatelů a následně převáženy podle výsledků penetrace internetu.

Zatímco v posledním roce nakoupilo zboží přes internet 55 % internetových uživatelů, do budoucna by rádo tuto formu nákupu zboží využilo až 86 % uživatelů. Největší zájem zůstává o on-line nákup knih (jejich nákup plánuje 38 % uživatelů), na druhém místě jsou audio nahrávky s 30 % a na třetím výpočetní technika s 28 %.

V uplynulých 12-ti měsících si on-line službu přes internet zakoupilo nebo objednalo 32 % uživatelů. V budoucnosti má o nákup nebo rezervaci alespoň jedné on-line služby zájem 78 % uživatelů, tedy více než dvojnásobek současného počtu. Mezi službami, o kterých uživatelé uvažují, vede nákup lístků na kulturu se 40 % potenciálních zákazníků, hned za ním je rezervace ubytování s 39 % a s větším odstupem následuje rezervace a nákup zájezdů s 25 %.

84 % uživatelů s domácím připojením projevilo zájem o využití širokopásmového připojení – 59 % řeklo, že by o tento typ připojení pro jejich domov mělo zájem "docela" a 25 % uvedlo, že jejich zájem je vážný.

Kromě toho, že lidé na internetu nakupují, je internet používán také jako důležitý zdroj informací o výrobcích a službách, i když jsou nakonec zakoupeny v "kamenném obchodě". Internetoví uživatelé nejčastěji na síti hledali informace o elektronice, výpočetní technice a telekomunikačních produktech. Zájem byl také o informace o knihách, bílém zboží nebo autech.

Ve výzkumu jsme také zjišťovali názory uživatelů na internetovou reklamu. Nejvíce respondentů (85 %) vyjádřilo svůj souhlas s výrokem : "Kdyby nebylo peněz z reklamy, uživatelé by museli za obsah internetu častěji platit." Zároveň jsou ale nespokojení s tím, že se reklamy dlouho načítají a to je pro ně ztráta času – s tímto výrokem souhlasilo 80 %. 79 % uživatelů se ztotožňuje s tím, že reklama jim nevadí, pokud souvisí s obsahem stránky.

Největší počet uživatelů – 69 % - uvedlo, že jako důsledek shlédnutí internetové reklamy navštívilo stránky, kterých se reklama týkala. Druhý největší počet uživatelů – 40 % - se na podnět reklamy zúčastnilo soutěže. 32 % si na základě reklamy vyžádalo další informace.

GfK Praha patří mezi tři největší české společnosti v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění v České republice. Společnost byla založena v únoru 1991 a je součástí skupiny GfK (GfK Group).

GFK

Článek ze dne 3. září 2003 - středa

Zbrusu nová vzdálená správa pro Linux
Aktuální články

Jak zvýšit efektivitu provozu datového c...

Spolehlivá ochrana a ukládání dat pro po...

SUSE Linux Enterprise Server pro KunLun ...

Zálohování a obnova dat pro virtuální se...

Novicom představí svá řešení na 20. ročn...

itself investuje 50 milionů korun do mod...

Dopady eIDAS a GDPR nejen do veřejné spr...

Novicom opět na konferenci SecTec Securi...

Nové nástroje InterBase 2017 pro plný mo...

Barracuda Web Security Service v cloudu ...

GPS navigace Mio 5400 je mezi nejpopulár...

Efektivnější ochrana firemních sítí a e-...

Eplan a Rittal představují možnosti vývo...

Nová verze podnikové automatizační platf...

Efektivní výroba KOVONA SYSTEM s podporo...

Mobilní data nejsou v Česku drahá, v Pol...

Změny smluv na dálku lze do 14 dnů odvol...

Snadná správa uživatelských práv v Micro...

WiFi router Turris Omnia na veletrhu CeB...

Profesionální displeje Panasonic se záru...