Jak je to s kvalitami služeb ADSL

Minulý týden společnost Tele2 veřejně kritizovala Český Telecom za to, že alternativním operátorům poskytuje nerovné podmínky, pokud jde o kvalitu služeb ADSL. Společnost Tiscali, kterou tisk požádal o komentář k této záležitosti, reagovala výzvou, aby ČTÚ inicioval nezávislé prošetření těchto tvrzení ze strany Tele2 ...

Základní informace : Minulý týden společnost Tele2 veřejně kritizovala Český Telecom za to, že alternativním operátorům poskytuje nerovné podmínky, pokud jde o kvalitu služeb ADSL. Společnost Tiscali, kterou tisk požádal o komentář k této záležitosti, reagovala výzvou, aby ČTÚ inicioval nezávislé prošetření těchto tvrzení ze strany Tele2. V pondělí 6. října oznámil server Živě, že se k výzvě společnosti Tiscali přidali i další alternativní operátoři s výjimkou Contactelu, jenž označil za “absurdní” myšlenku, že by Český Telecom mohl v kvalitě služeb ADSL mezi jednotlivými operátory rozlišovat, a řekl, že je to “technicky nemožné”. Server Živě také citoval mluvčího Českého Telecomu, který oznámil, že Český Telecom takové šetření vítá, a dodal, že společnost nemá co skrývat.

Generální ředitel společnosti Tiscali, Naveed Gill, komentuje tuto záležitost následovně :

Společnost Tiscali vítá skutečnost, že i Český Telecom přivítal možnost prošetření způsobu, kterým Český Telecom poskytuje alternativním operátorům služby ADSL. Vzhledem k tvrzení Českého Telecomu, že společnost nemá co skrývat, se těšíme na plnou spolupráci Českého Telecomu a jeho otevřenost při poskytování všech jeho záznamů o službách ADSL, které budou k dispozici nezávislému šetření pod záštitou ČTÚ. Takové šetření by se mělo zabývat všemi aspekty kvality služeb ADSL, jež Český Telecom poskytuje svým vlastním zákazníkům (tedy IOL) a zákazníkům alternativních operátorů. Ke srovnávaným oblastem by měly patřit následující aspekty :

  • rychlost aktivace služeb ADSL zákazníkům
  • rychlost instalace zákaznického zařízení ADSL
  • rychlost zákaznických služeb v reakci na stížnosti a požadavky ohledně služeb
  • počet a trvání odstávek služeb ADSL v důsledku oprav a obsluhy sítě ze strany Českého Telecomu
  • skutečná úroveň agregace zákazníků, 6) přenosové rychlosti zákazníků ADSL v rámci stejné úrovně deklarované agregace

Tiscali považuje oblasti kvality aktivace, instalace, odstávek a zákaznických služeb za ty sektory, o které jde v první řadě a které jsou potenciálně nejvíc vystaveny možnostem diskriminačního jednání. Ovšem na rozdíl od Contactelu není společnost Tiscali přesvědčena o tom, že možná manipulace s úrovní technické kvality ADSL je mimo kontrolu Českého Telecomu. Ve skutečnosti mírné rozdíly v kvalitě propojovacích linek mezi IP sítěmi každého operátora jsou již dané podmínkami konkrétní dohody o ADSL mezi příslušným operátorem a Českým Telecomem. Co je však důležitější, alternativní operátoři nemají možnost kontroly interních procesů v síti ADSL Českého Telecomu. A tak jen Český Telecom ví, co skutečně provádí agregací a přenosovými rychlostmi uživatelů ADSL.

K zajištění řádného průběhu tohoto prošetřování by měly být všechny uvedené aspekty zkoumány retroaktivně na základě předchozích záznamů, které nelze ovlivňovat. Společnost Tiscali podá ČTÚ formální žádost o zahájení takového šetření.

Tiscali

Článek ze dne 8. října 2003 - středa

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů
Aktuální články

Jak zvýšit efektivitu provozu datového c...

Spolehlivá ochrana a ukládání dat pro po...

SUSE Linux Enterprise Server pro KunLun ...

Zálohování a obnova dat pro virtuální se...

Novicom představí svá řešení na 20. ročn...

itself investuje 50 milionů korun do mod...

Dopady eIDAS a GDPR nejen do veřejné spr...

Novicom opět na konferenci SecTec Securi...

Nové nástroje InterBase 2017 pro plný mo...

Barracuda Web Security Service v cloudu ...

GPS navigace Mio 5400 je mezi nejpopulár...

Efektivnější ochrana firemních sítí a e-...

Eplan a Rittal představují možnosti vývo...

Nová verze podnikové automatizační platf...

Efektivní výroba KOVONA SYSTEM s podporo...

Mobilní data nejsou v Česku drahá, v Pol...

Změny smluv na dálku lze do 14 dnů odvol...

Snadná správa uživatelských práv v Micro...

WiFi router Turris Omnia na veletrhu CeB...

Profesionální displeje Panasonic se záru...