Klamné informace o ceně při odesílání SMS zpráv via sms.cz

Zpoplatnění krátkých textových zpráv odesílaných z internetu na mobilní telefony znamenalo rozmach alternativních SMS bran s nižšími tarify, než jaké jsou sazby operátorů. Jedna z těch nejvýznamnějších, jež je na adrese www.sms.cz, však neinformuje dostatečně své uživatele, kolik je bude stát dobití kreditu a v důsledku toho ani vlastní odeslání zprávy.

Zpoplatnění krátkých textových zpráv odesílaných z internetu na mobilní telefony znamenalo rozmach alternativních SMS bran s nižšími tarify, než jaké jsou sazby operátorů. Jedna z těch nejvýznamnějších, jež je na adrese www.sms.cz, však neinformuje dostatečně své uživatele, kolik je bude stát dobití kreditu a v důsledku toho ani vlastní odeslání zprávy.

Na Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) se obrátil spotřebitel, který se cítí postupem uvedené internetové SMS brány poškozen. Při dobíjení kreditu prostřednictvím volání na linku se zvýšeným tarifem 900 30 90 11 i při platbě za zábavné průkazy, které jsou další službou serveru, je účtována částka o cca 60 % vyšší než 22 Kč udávaných jako příjem serveru ze zavolání. Vzhledem k tomu, že cena 22 Kč je jediná uvedená, může se spotřebitel právem domnívat, že tato cena mu bude účtována.

"Naše spotřebitelská organizace již spotřebiteli za upozornění poděkovala. SOS nevstupuje do individuálních sporů mezi prodávajícím a spotřebitelem, neboť tak rozsáhlou kapacitu nemá, ale v případech, které se dotýkají většího množství spotřebitelů, chceme být rozhodně aktivní. Uvádění neúplných či zavádějících informací k nim rozhodně patří," uvedl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS. Uvedený server zaznamenává dlouhodobou návštěvnost cca 250.000 návštěvníků měsíčně, a proto se na něj SOS obrátilo s výzvou k nápravě, neboť je přesvědčeno, že jde o nesoulad informování o ceně s požadavky § 12 zákona o ochraně spotřebitele.

Odpověď provozovatele serveru Pavla Góreckého bohužel neukázala zájem situaci řešit. Sdružení obrany spotřebitelů ČR proto upozorňuje spotřebitele, že za využívání této služby pro rozesílání SMS zpráv, v četných případech zaplatí - přes deklarované výhodné tarify – v konečném vyúčtování víc, než by platil na oficiálních SMS bránách operátorů. SOS současně požádalo o řešení zřejmého klamání spotřebitele místně příslušný regionální inspektorát České obchodní inspekce v Ostravě.

SOS

Článek ze dne 22. srpna 2003 - pátek

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou
Aktuální články

Zálohování a obnova dat pro virtuální se...

Novicom představí svá řešení na 20. ročn...

itself investuje 50 milionů korun do mod...

Dopady eIDAS a GDPR nejen do veřejné spr...

Novicom opět na konferenci SecTec Securi...

Nové nástroje InterBase 2017 pro plný mo...

Barracuda Web Security Service v cloudu ...

GPS navigace Mio 5400 je mezi nejpopulár...

Efektivnější ochrana firemních sítí a e-...

Eplan a Rittal představují možnosti vývo...

Nová verze podnikové automatizační platf...

Efektivní výroba KOVONA SYSTEM s podporo...

Mobilní data nejsou v Česku drahá, v Pol...

Změny smluv na dálku lze do 14 dnů odvol...

Snadná správa uživatelských práv v Micro...

WiFi router Turris Omnia na veletrhu CeB...

Profesionální displeje Panasonic se záru...

Chytré IT tendry na TSK Praha pro předem...

Soutěž ČRA IoT Hackathon hledá nejlepší ...

Akreditační partnerský program Veeam zje...