logo itpoint.cz

Nokia považuje nové uživatele, multimedia a podnikovou mobilitu za hnací motory tržního růstu

Na výročním setkání společnosti konané minulou středu ve Finsku, jejímž tématem byla aktualizace podnikové strategie v polovině kalendářního roku, vrcholové vedení společnosti Nokia znovu zdůraznilo svoji víru v dlouhodobý růstový potenciál odvětví mobilních telekomunikací. Jak mobilní zařízení pronikají do nových oblastí podnikání jako např. obrazové služby nebo podnikové aplikace, vzrostou také výrazně příležitosti pro další vytváření hodnot.

Na výročním setkání společnosti konané minulou středu ve Finsku, jejímž tématem byla aktualizace podnikové strategie v polovině kalendářního roku, vrcholové vedení společnosti Nokia znovu zdůraznilo svoji víru v dlouhodobý růstový potenciál odvětví mobilních telekomunikací.

Ačkoliv všeobecná hospodářská nejistota i nadále ovlivňuje poptávku, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Nokia Jorma Ollila uvedl, že společnost očekává v roce 2003 růst trhu o přibližně 10 % ve srovnání s 405 miliony jednotek prodaných v roce 2002. Společnost také zvýšila svůj odhad týkající se celkového počtu uživatelů mobilních zařízení, který má podle ní do konce roku 2005 dosáhnout 1,6 miliard.

Společnost Nokia je přesvědčena, že s tím, jak mobilní zařízení pronikají do nových oblastí podnikání jako např. obrazové služby nebo podnikové aplikace, vzrostou také výrazně příležitosti pro další vytváření hodnot.

Pokud jde o obrazové služby, telefony s integrovanými fotoaparáty jsou nyní dostupné v levnějších i dražších verzích, přičemž se očekává, že tržby z prodeje těchto telefonů přesáhnou v polovině roku 2003 tržby z prodeje samostatných digitálních fotoaparátů. Nokia již oznámila pět různých telefonů s integrovaným fotoaparátem, přičemž další modely budou následovat ve druhé polovině tohoto roku. V zájmu posílení penetrace trhu společnost také pracuje na tom, aby integrovaný fotoaparát byl co nejrychleji nabídnut rovněž jako součást levnějších mobilních zařízení.

Pokud jde o zábavní průmysl, Nokia považuje mobilní zařízení za další produkt budoucnosti pro herní trh s potenciálem 30 mld. USD. Produkt Nokia N-Gage, jehož celosvětové uvedení na trh je plánováno na 7. října, nabídne spotřebitelům on-line hry pro více hráčů nezávisle na čase a místě, kde se zrovna nacházejí.

Také mobilizace podnikových procesů je velkou příležitostí pro rozšíření produktové řady Nokia. Jenom v Evropě každodenně tráví 50 milionů mobilních profesionálů alespoň jeden den v týdnu mimo svoji kancelář.

Pokud jde o technologie budoucí generace, společnost potvrdila, že během tohoto měsíce dodá vybraným operátorům mobilní telefon Nokia 6650 GSM/WCDMA. V průběhu posledních 12 měsíců společnost prováděla v mobilním sektoru doposud nejrozsáhlejší pilotní a testovací program, při němž bylo prakticky ve všech světových sítích WCDMA testováno téměř 20 000 telefonů Nokia 6650.

Nokia

Článek ze dne 16. června 2003 - pondělí