logo itpoint.cz

Nokia zveřejnila výsledky svého posledního výzkumu služby MMS

Nokia zveřejnila průzkum trhu, který se zabýval vnímáním již existujících a budoucích služeb MMS v Británii, Japonsku, Spojených státech, Německu, Singapuru a Finsku. Studie, která byla provedena ve spolupráci s HPI Research Group ukazuje, že většina respondentů je nadšena používáním MMS zpráv, které jsou připraveny napodobit úspěch SMS.

Nokia zveřejnila průzkum trhu, který se zabýval vnímáním již existujících a budoucích služeb MMS (Multimedia Messaging Service - služba multimediálních zpráv) v Británii, Japonsku, Spojených státech, Německu, Singapuru a Finsku. Studie, která byla provedena ve spolupráci s HPI Research Group ukazuje, že většina respondentů je nadšena používáním MMS zpráv, které jsou připraveny napodobit úspěch SMS.

Pro převážnou většinu (tři čtvrtiny) respondentů ze Spojeného království je služba MMS velmi zajímavá. Kladné očekávání britských uživatelů a uživatelů z dalších zemí zahrnutých do průzkumu odráží současné trendy využití mobilních multimediálních služeb v Japonsku. Tam jsou tyto služby více rozvinutější než ve Velké Británii a než v ostatních zemích, kde průzkum probíhal.

Jedním z klíčových výsledků výzkumu byl fakt, že pro britské uživatele je potenciál služby stahování obrazových zpráv mnohem větší, než se předpokládalo. Britští respondenti se velmi zajímají o služby, jako je stahování informací o cestování, novinek, her a spořičů obrazovky. Výzkum naznačuje, že popularita těchto služeb založených na MMS může růst až do té míry, že nahradí určité služby, které poskytují tradiční média jako televize či internet. Může se jednat například o zasílání informací o různých událostech a novinkách, nebo o cestování a o počasí.

Způsob, jakým používají MMS zprávy japonští uživatelé naznačuje, že pro masový trh MMS bude zásadním faktorem rozšíření telefonů, které nabízejí služby MMS a telefony s digitálním fotoaparátem. Přes 90 % japonských respondentů, kteří vlastní telefon s fotoaparátem, posílá multimediální zprávy na telefony s fotoaparátem, jen 68 % na emailové adresy. Pro uživatele, kteří MMS posílají, je důležité vědět, že příjemce může obrázek otevřít a sdílet s nimi zachycený okamžik.

Právě tuto skutečnost měla společnost Nokia na mysli, když se postavila do čela společností, které přinášejí na globální trh MMS a telefony s fotoaparátem. Do dnešního dne Nokia oznámila, že bude na trh dodávat celkem pět různých telefonů s integrovaným fotoaparátem a více než 15 telefonů s barevným displejem, které umožňují zasílání MMS.

Studie zdůrazňuje, že japonští respondenti obecně dávají přednost službám s bohatší nabídkou, než jsou v současné době k dispozici. Průzkum v Japonsku také potvrdil, že multimediální služby nenahrazují jiné typy služeb, které poskytují mobilní telefony. Ve skutečnosti japonští respondenti začali od chvíle, kdy si pořídili svůj multimediální telefon, více používat tradiční mobilní služby a očekávají, že jako odpověď na zasílané multimediální zprávy budou dostávat textové nebo multimediální zprávy. Toto naznačuje, že MMS bude využívat a dále rozšiřovat úspěšný model SMS, které se podílejí na zisku operátorů. Na základě japonské zkušenosti je možné předpokládat, že jakmile budou MMS využívány v masovém měřítku, vytvoří se poptávka po službách s pestřejším obsahem, což umožní rozšířit nabídku pro sítě 3G.

Výzkum potvrzuje přesvědčení společnosti Nokia, že MMS se rychle vyvinou ve skutečnou technologii s masovým využitím pro jednotlivce i společnosti.

"Zákazníci doopravdy chtějí MMS. I mobilní operátoři již potvrdili, že lidé jsou již nedočkaví používat MMS, stejně jako tomu bylo u SMS. Je velmi zajímavé, jak MMS obecně rozšiřuje možnosti mobilních komunikací a jak podporuje tvorbu nových typů služeb poskytování obrazu," vysvětluje Pekka Pohjakallio, ředitel oddělení pro řešení internetu pro mobilní telefony, Nokia Network. "Velký zájem o služby MMS je výbornou zprávou pro tuto oblast a podporuje zájem o rozvinutější služby pro sítě 3G," dodává.

Výzkum byl proveden s cílem rozšířit dosavadní poznatky o rozvoji trhu mobilních datových služeb. Dalším cílem bylo získat poznatky o postojích koncových uživatelů ke službě MMS.

Studie se zabývá především využíváním mobilních datových služeb včetně SMS a MMS a trendy ve službách, kde SMS a MMS jsou důležité k přenášení dat od uživatele k uživateli nebo od zdroje dat k uživateli. Metodikou výzkumu byla technika focus groups a kvantitativní výzkum uživatelů mobilních telefonů ve věku mezi 16 a 45, kteří ještě nemají telefon podporující službu MMS. V Japonsku výzkum zahrnoval i uživatele mobilních multimediálních služeb ve stejném věkovém rozmezí, aby se zjistilo, jak telefony podporující MMS mění chování uživatelů při používání mobilní komunikace. Uživatelé ve všech zemích byli tázání na své vnímání služby MMS a jejích různých částí, jako je např. zasílání fotografií, hudby nebo filmových ukázek, či využívání mobilního internetu, vzhledem k tradičním médiím.

Společnost Nokia se velmi dobře prosadila v oblasti mobilních komunikací. Na řešení infrastruktury společnosti Nokia Networks (zajišťuje vytváření, doručování a rozvíjení MMS služeb) spoléhají tři z celkových čtyř britských mobilních operátorů a přes 50 mobilních operátorů na celém světě. Nokia také zaujímá vedoucí postavení v poskytování služeb, které ulehčují operátorům přenášení zpráv MMS mezi sítěmi.

Nokia

Článek ze dne 28. května 2003 - středa