Nová studie agentury Digimark - Bezdrátové připojení v českých firmách 4 2003
Tato studie vznikla jako výsledek on-line kvantitativního výzkumu, zaměřeného na
oblast připojení firem k internetu pomocí širokopásmového připojení, zejména ADSL
a bezdrátových linek. Tato studie se pak zaměřuje na zpracování té části
výzkumu, která se zabývala bezdrátovým připojením. Studie zpracovává odpovědi
557 respondentů z řad firem, které používají bezdrátové připojení.
Tato studie vznikla jako výsledek on-line kvantitativního výzkumu, zaměřeného na
oblast připojení firem k internetu pomocí širokopásmového připojení, zejména ADSL
a bezdrátových linek. Tato studie se pak zaměřuje na zpracování té části
výzkumu, která se zabývala bezdrátovým připojením. Studie zpracovává odpovědi
557 respondentů z řad firem, které používají bezdrátové připojení.
Studie podává komplexní přehled o B2B trhu s bezdráty v ČR, její rozsah je 49
stran obsahujících přes 80 tabulek a grafů.
Studie obsahuje následující kapitoly :
- Podíly jednotlivých typů připojení - tato část výzkumu se zaměřovala na
kvantifikaci tržních podílů jednotlivých typů bezdrátových připojení
charakterizovaných rychlostí, sdílením pásma, datovým omezením a přenosovou
frekvencí. Výsledkem této části výzkumu je také rozdělení bezdrátového
připojení do kategorií, vyznačujících se podobnými charakteristikami.
- Náklady na připojení - zabývali jsme se otázkou, kolik firmy platí za různé typy
bezdrátového připojení, v závislosti na charakteristikách firem (velikost, obor
atd.)
- Podíly hlavních ISP na trhu - určení tržních podílů hlavních poskytovatelů
bezdrátového připojení, vyjádřené jak počtem firemních zákazníků, tak
celkovým objemem příjmů od těchto zákazníků.
- Známost značky ISP - výzkum se zaměřil na známost značky poskytovatelů mezi
firemními uživateli bezdrátového připojení.
- Spokojenost s připojením - tato část výzkumu dává odpověď na to, jak jsou
firemní respondenti z různých segmentů trhu spokojeni s bezdrátovým připojením
různého typu.
- Očekávaná migrace firem od bezdrátového připojení - zabýváme se otázkou, jaké
procento firem chce u bezdrátového připojení zůstat a u jakého procenta firem se dá
očekávat migrace na jiné typy připojení.
- Podmínky změny poskytovatele - zjišťujeme, jaký vliv by měla změna klíčových
faktorů připojení (cena, datové omezení linky a rychlost linky) na rozhodnutí firem
změnit poskytovatele připojení.
- Vážným zájemcům o tuto studii můžeme také poskytnout podrobný přehled obsahu
studie včetně detailního přehledu výsledků a statistických charakteristik
zúčastněných firem.
Digimark
Článek ze dne 14. dubna 2003 - pondělí