logo itpoint.cz

Radiocontrol vás prověří

Radiocontrol - je pilotní projekt, který během příštího roku otestuje potenciál elektronického měření mediálního chování obyvatelstva. Systém je založen na porovnávání záznamu zvukových stop odvysílaných programů a digitalizovaných zvuků, se kterými se setká potenciální posluchač či divák. Přístroj ve formě náramkových hodinek neomezuje záznam na prostředí domova a zahrnuje veškerý poslech či sledování, včetně míst jako jsou bary, kina, velkoplošné projekce nebo jiné veřejné prostory.

Společnost GfK Praha připravuje na příští rok pilotní projekt, který otestuje potenciál elektronického měření prostřednictvím systému Radiocontrol.

V mediálně exponovaném období druhého čtvrtletí 2004 získá trh unikátní data o průniku poslechovosti rádií a sledovanosti televize, včetně zatím nedostupných informací o sledovanosti televizí kabelových a satelitních. Rádiím projekt poskytne podklady pro optimalizaci programové skladby. Pilotní projekt se zaměří na mediálně nejrozvinutější segment českého trhu - Prahu, která představuje více než milion obyvatel a reprezentuje vysokou kupní sílu populace. V rámci téměř tříměsíčního provozu bude zmapováno mediální chování minimálně 2 000 Pražanů.

Měřící systém Radiocontrol používá od roku 2000 jako jednotnou měnu pro rozhlasový trh Švýcarsko, počátkem letošního roku byl uveden i ve Velké Británii. S jeho výstupy se již seznámilo Španělsko a Německo.

Radiocontrol je založen na porovnávání záznamu zvukových stop odvysílaných programů a digitalizovaných zvuků, se kterými se setká potenciální posluchač či divák. Přístroj ve formě náramkových hodinek neomezuje záznam na prostředí domova a zahrnuje veškerý poslech či sledování, včetně míst jako jsou bary, kina, velkoplošné projekce nebo jiné veřejné prostory. Jasně – bez nároků na respondentovu paměť - identifikuje sledovanou stanici a na minuty přesně analyzuje časový průběh poslechu či sledování.

GFK

Článek ze dne 13. listopadu 2003 - čtvrtek

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou