logo itpoint.cz

Siemens dává podnět k oživení mobilního sektoru

Siemens hodlá vdechnout stagnujícímu mobilnímu trhu nový život. V duchu této myšlenky představila včera společnost na světovém kongresu 3GSM v Cannes tříbodový program

Vývoj datových služeb ve spolupráci se síťovými operátory - orientace na pět růstových oblastí - snaha o prvenství v designu - debut nových mobilních telefonů. Siemens hodlá vdechnout stagnujícímu mobilnímu trhu nový život. V duchu této myšlenky představila včera společnost na světovém kongresu 3GSM v Cannes tříbodový program. Podle tohoto plánu by se měl mobilní datový trh vyvíjet ve spolupráci se síťovými operátory a s využitím nových datových služeb najít další, tolik potřebné zdroje příjmu. Za tímto účelem definovala společnost pět oblastí růstu a v Cannes prezentovala odpovídající komplexní řešení pro každou z těchto oblastí - práci se zprávami (Messaging), zábavu, mobilní platby, lokalizační služby a multimediální služby. Kromě trhu pro mobilní datové služby bude znovu definován i "tradiční" mobilní trh hlasových a jednoduchých datových služeb, jako jsou například SMS zprávy. V budoucnu se bude větší důraz klást na design mobilního telefonu jako na prvek odlišení. Představením nových mobilních telefonů A55 a SX1 podtrhuje Siemens mobile tvrzení o předním postavení v designu. S novou značkou mobilního telefonu Xelibri dále Siemens vytváří zcela nový segment "telefonů jako módních doplňků".

V nové roli partnera zapojuje Siemens mobile do svého hodnotového řetězce hlavní aktivity mobilních operátorů. Tento přístup podpoří růst trhu ve spolupráci se síťovými operátory. Cílem je využít nové aplikace pro masový trh a zvýšit tak průměrné tržby na uživatele. Součástí partnerství bude i společný marketing mobilních datových služeb. Tento krok představuje jasnou orientaci firmy Siemens mobile na pět oblastí aplikací, které jsou příslibem největšího růstového potenciálu: zasílání zpráv (messaging), zábava, mobilní platby, lokalizační služby a multimediální služby založené na IP protokolu.

Messaging: Po úspěšném představení zasílání SMS zpráv v pevných sítích je nyní cílem Siemens mobile získat vedoucí postavení v oblasti zasílání multimediálních zpráv (MMS) v pevných sítích. Pro rychlou integraci aplikací, jako je např. rychlé předávání zpráv (instant messaging) a chatování v reálném čase, dojde k synchronizaci brán a příslušnému vybavení mobilních telefonů, např. Siemens C55. Síťoví operátoři mohou tak rychle využít výhod multimediálního trendu a vytvářet nové zisky.

Zábava: Siemens mobile se stal prvním výrobcem, který v Cannes předvedl bezdrátový modul s podporou Java -TC45. Cílem tohoto řešení je proniknout na nové trhy s kombinací technologie Java a řešení pro platby, kontinuální provoz a zasílání zpráv. V oblasti mobilních plateb dojde k rozvoji účtovací infrastruktury jak v předplacených službách, tak i v tarifních a on-line systémech účtování.Tyto služby budou představeny v jednotlivých balíčcích se srozumitelnými sazbami a platebními modely. Siemens mobile je přední světovou společností na trhu předplacených řešení a do roku 2005 hodlá být v popředí i na trhu mobilních plateb. Do roku 2005 se Siemens mobile chce stát vedoucí firmou i v oblasti lokalizačních služeb. Lokalizační služby firmy Siemens se již staly základem portálu Vodafone Live Portal.

Multimediální služby založené na IP protokolu: Slouží jako standardizovaná platforma pro správu, účtování a využití mobilních služeb, jako je např. videotelefonie, "video na přání" a interaktivní hry. Pro vývoj a odbyt těchto řešení vznikly ve skupině Siemens mobile zvláštní obchodní týmy, které slaďují vývoj technologie a produktů v pěti definovaných oblastech růstu a zajišťují funkčnost různých služeb. Ke zvýšení pohodlí a přitažlivosti nových mobilních datových služeb pro spotřebitele představil Siemens v Cannes nový multimediální high-endový mobilní telefon SX1. Obsahuje zabudovaný fotoaparát, má barevný displej s vysokým rozlišením a inovativní klávesnici. Telefon SX1 byl vytvořen na základě softwarové platformy Series 60, která je založena na operačním systému Symbian.

Siemens také představil mobilní telefon A55, který jako jediný ve své třídě v sobě spojuje základní funkce a stylový design. Člen představenstva Siemens AG Rudi Lamprecht, který zodpovídá za mobilní komunikace, k tomu uvedl: "S iniciativou pro další růst chceme dlouhodobě oživit trh mobilních komunikací. V mobilních technologiích patříme mezi mistry. Dnes je důležité, abychom dokázali integrovat stávající technologie, zajistili jejich funkčnost a dramaticky zvýšili marketing." Siemens mobile se také vydává novými směry v klasické mobilní komunikaci a dává do pohybu další růst celého oboru. Nová značka Xelibri vytváří zcela novou kategorii "telefonů jako módních doplňků". Přeměna mobilních telefonů na módní doplňky vytvoří poptávku i po druhé a třetí generaci těchto telefonů.

  www.siemens.cz

Článek ze dne 20. února 2003 - čtvrtek

Acronis True Image 2019