logo itpoint.cz

T-Mobile chrlí nová překvapení

Pár týdnů to skoro vypadalo, že T-Mobile přestal vymýšlet experimenty na úkor svých zákazníků. Nyní ruší T-Mobile Club, svévolně mění zúčtovací období a na internetu zprovoznil nový chyták na zákazníky - aktualizaci GSM bankingu přes internet ...

Pár týdnů to skoro vypadalo, že T-Mobile přestal vymýšlet experimenty na úkor svých zákazníků. Nyní ruší T-Mobile Club, svévolně mění zúčtovací období a na internetu zprovoznil nový chyták na zákazníky - aktualizaci GSM bankingu přes internet.

To ovšem musím nejprve pominout "výhodné volání a esemeskování v roamingu z Chorvatska", kam sice letos asi nepojedu, ale po informaci, že T-Mobile nabízí zlevněné esemesky z Chorvatska "každý den mezi 17-18 hodinou" jsem si u svého operátora prostě jen udělal - jak říká náš současný prezident - další známénko mínus. Měsíc červen nicméně do služeb T-Mobile přináší trochu "čerstvé krve".

Adieu, T-Mobile Club

"Od. 1. července tohoto roku mění společnost T-Mobile obsah věrnostního programu T-Mobile Club tak, aby do budoucna lépe vystihoval požadavky zákazníků." Touto větou začíná zpráva pod názvem "T-Mobile Club mění koncepci", kterou v posledním vydání čtvrtletníku T-Mobile Impuls obdrželi minulý týden tarifní zákazníci. Pokud Vás ta formulace děsí, děsí Vás právem. Ve zbytku zprávy jde T-Mobile rovnou k věci: "V praxi to znamená, že k 1.7. 2003 bude ukončena registrace zákazníků do tohoto klubu." Jednoznačný vzkaz všem Twistařům - přechodem na tarif získáte "celou řadu výhod", řadu čím dál kratší. S výhodami T-Mobile Clubu se rozlučte. Stávající účastníci se ve zbytku textu dozvědí toto: "Stávající členové budou moci do 1. září 2003 využívat výhod všech partnerů klubu jako doposud. Po tomto datu bude možné s platnou kartou uplatňovat výhody vyplývající z členství pouze ve Značkových prodejnách T-Mobile a majitelé zlatých a kreditních karet HVB budou mít i nadále volný vstupu (překlep doslova - pozn. RJ) do salonku Airline Business Clubu na letišti v Praze-Ruzyni. O dalších změnách v koncepci budou zákazníci včas informováni."

Přenechám kolegům z okolomobilních serverů rozbory na téma, co operátora vedlo k tomuto rozhodnutí. Zdali neochota nadále se všemi partnery sjednávat 5-10% slevy, anebo prostě nezájem zákazníků. Pravdou je, že jsem za dva roky žádnou z obou kartiček Paegas/T-Mobile klubu nevyužil ani jednou. Pravdou je také, že právě proto jsem spíše očekával rozšíření možností jejího využití. Operátor však nakročil opačným směrem, takže si poslední kartičku, platnou do října letošního roku, mohu definitivně schovat na památku a ve volných chvílích maximálně přemítat o tom, jak si tento operátor představuje program, který sám nazývá "věrnostní".

Víte, jaké zrovna máte zúčtovací období ?

Tarifní zákazník T-Mobile se na jedné z GSM konferencí svěřil s problémem, ze kterého v praxi vyplývá, že T-Mobile si mění Vaše zúčtovací období dle libosti, aniž by Vás jakkoliv informoval předem, nemluvě o nějaké vzájemné dohodě. Postaví Vás před hotovou věc a Vy se všechno dozvíte až z vyúčtování, tedy až Vám T-Mobile ráčí sdělit, kolik máte zaplatit a za jak dlouho. Celou změnu navíc provázejí další zmatky.

Zákazník svou zkušenost popsal doslova takto :

Uf. Raději jsem hned po přečtení tohoto příspěvku zavolal na infolinku 4603 a o žádné změně mi žádná "plechovka" nic neřekla. Informace není potvrzena z jiného zdroje, nicméně pro pocit jistoty se doporučuje na bezplatnou infolinku zavolat a ujistit se, jaká je aktuální délka a také počátek a konec Vašeho zúčtovacího období.

Aktualizujte si bankovní aplikaci přes internet

Účastníci shodou okolností téže emailové GSM konference v minulém týdnu otestovali novou službu, kterou začal T-Mobile nabízet na svých internetových stránkách. Jedná se o aktualizaci GSM bankingu na bázi SIM Toolkit "vzduchem". Nahrání aktualizace stojí 20 korun (plus DPH) a probíhá prostřednictvím několika SMS zpráv, které Vám přijdou na mobil, pokud o aktualizaci požádáte na bezplatném čísle 5610. Více informací na adrese http://www.t-mobile.cz/cms/default.asp?menu=723#kap1.

Je to už skoro ohraná písnička: zkušenosti těch, kteří si službu vyzkoušeli, jsou, diplomaticky řečeno, rozmanité. První "tester" ohlásil: "Já ji v noci "prubnul" ovšem s tím, že mám nyní SIMku nejen bez bankovní aplikace, ale také zcela bez SIM Toolkitu (navigatoru atd.). Tváří se zkrátka jako stará poctivá SIMka někdy z roku 1996.

Několik dalších zkoušejících nahlásilo řádný průběh celé aktualizace. Jiní však hlásili např. problém s telefonem - teprve po jeho výměně začala aplikace běhat tak, jak měla. Dalším se aktualizovala nabídka celého SIM Toolkitu, ale nemohli se dostat do samotné nabídky banky.

Ne vždy také přijde operátorem slíbená SMS s potvrzením o úspěšném nahrání aplikace.

Výstižně to celé shrnul jeden z účastníků konference : "Řekl bych, že se ten jejich systém chová na každém mobilním telefonu, každé SIM s jinou bankou úplně jinak, připomíná to řadu jiných novinek v T-Mobile z poslední doby, není-liž pravda ...

Roman Joura

Článek ze dne 18. června 2003 - středa

AddNet - unikátní provozně bezpečnostní DDI/NAC nástroj