logo itpoint.cz

Telefonní automaty klamou spotřebitele

Český Telecom v tištěné informaci ve svých telefonních automatech uvádí cenu za odeslání zprávy SMS do sítí českých mobilních operátorů ve výši 1,80 Kč. Z telefonní karty Trick je však za odeslání strženo 2,70 Kč !

Český Telecom v tištěné informaci ve svých telefonních automatech uvádí cenu za odeslání zprávy SMS do sítí českých mobilních operátorů ve výši 1,80 Kč. Z telefonní karty Trick je však za odeslání strženo 2,70 Kč !

Z kartových telefonních automatů Českého Telecomu můžeme již více než rok posílat s telefonní kartou Trick krátké textové zprávy SMS majitelům mobilních telefonů všech tří českých sítí. Na počátku dubna došlo podle oficiálního ceníku Českého Telecomu ke zvýšení ceny za odeslání zprávy na 2,70 Kč. U telefonních automatů je však uvedena informace, že zaslání SMS zprávy do sítí Eurotel, Oskar i T-Mobile je zpoplatněno původní cenou 1,80 Kč.

"Právo na aktuální a nezkreslenou informaci patří k základním právům spotřebitele. Většina uživatelů telekomunikačních služeb nemá samozřejmě ve zvyku průběžně sledovat ceník Českého Telecomu. Spotřebitel se rozhoduje na základě informací, které získá v okamžiku poskytnutí služby.

Pokud spotřebitel zjistí rozdíl v ceně až dodatečně, kvůli devadesáti haléřům obvykle neusiluje o prosazení svých práv," konstatuje František Lobovský, předseda Republikového výboru Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS).

"Jsme přesvědčeni, že na trhu zavládnou solidní poměry jedině v případě, že obě zúčastněné strany – spotřebitelé i podnikatelé – budou dodržovat přesně stanovená pravidla. Signál, který dává šířením zavádějící informace Český Telecom, je pro nás velkým zklamáním. Rozumíme tomu, že správné označení všech automatů platnou cenou si vyžádá určitý čas, proto považujeme za žádoucí okamžité vrácení ceny zpět na 1,80 Kč do doby, než bude přeznačeno," sdělil jménem SOS návrh možného řešení F. Lobovský.

Nedojde-li k urychlené nápravě, zvažuje SOS využití možností, které mu poskytují české zákony k prosazení zájmů spotřebitelů.

SOS

Článek ze dne 4. srpna 2003 - pondělí