logo itpoint.cz

Telekomunikace v českých firmách - 11 2003

Nová studie od agentury Digimark je výsledkem kvantitativního průzkumu trhu, který proběhl v říjnu 2003. Výzkumu se zúčastnilo přes 2800 firemních respondentů. Studie se zabývá problematikou hlasových služeb ve firemním sektoru a navazuje na výzkumy od roku 2001 ...

Tato studie je výsledkem kvantitativního průzkumu trhu, který proběhl v říjnu 2003. Výzkumu se zúčastnilo přes 2800 firemních respondentů. Studie se zabývá problematikou hlasových služeb ve firemním sektoru a navazuje na výzkumy od roku 2001.

Ve studii se zabýváme následujícími oblastmi :

Pozice alternativních operátorů na trhu B2B
Celková penetrace služeb alternativních operátorů ve firemním sektoru, vývoj od loňského stavu. Jaká je pozice jednotlivých operátorů v jednotlivých segmentech trhu (místní, meziměstské a mezinárodní hovory, volání na mobilní telefony).

Odhad vývoje trhu
Kvantifikace počtu firem, které do budoucna uvažují o změně operátora, jaké typy firem uvažují častěji o změně operátora.

Známost a preference operátorů
Studie se opět zabývá otázkou známosti značky jednotlivých operátorů a změnám, ke kterým v této oblasti na trhu došlo v období od poslední studie. Zaměříme se také na operátora, kterého respondenti spontánně uváděli jako prvního na mysli, dále preference operátorů a účinnost marketingového působení operátorů, kterou je z těchto údajů možné odvodit.

Preferovaný způsob oslovení
Respondentů jsme se ptali, jaký způsob oslovení preferují při marketingovém působení operátorů.

Spokojenost s operátory
Studie se zabývá otázkou spokojenosti zákazníků se službami operátorů. Odděleně analyzujeme podrobněji spokojenost se službami Českého Telecomu, Aliatelu a TELE2.

Telekomunikační služby
Studie zkoumá zájem firem o různé telekomunikační služby a zjišťuje, jak se využívání těchto služeb za poslední období posunulo. Zjišťuje, jaké typy firem mají zájem o které služby.

Telefonní ústředny
Studie obsahuje údaje o penetraci pobočkových ústředen ve firmách v různých segmentech B2B trhu a také tržní podíly jednotlivých značek používaných telefonních ústředen.

Problémy v oblasti hlasových služeb
Studie kvantifikuje hlavní problémy, které se vyskytují ve firmách při používání hlasových služeb pevné telekomunikační sítě v různých segmentech B2B trhu.

Digimark

Článek ze dne 20. listopadu 2003 - čtvrtek