Společnost Czech On Line, a. s., přední poskytovatel připojení k internetu Volný, se rozhodla řešit neuspokojivý stav reklamačního řízení snížené kvality služby ADSL přes Český Telecom.
"Vzhledem k ojedinělým, ale přesto nepříjemným problémům s kvalitou připojení přes technologii ADSL, jsme se rozhodli zákazníkům zjednodušit postup reklamačního řízení s Českým Telecomem," říká Jeroným Procházka, produktový manažer služby Volný ADSL.
Každý náš zákazník, který bude mít problémy se sníženou kvalitou ADSL připojení a nahlásí reklamaci služby, získá automaticky od Volný poměrnou část zaplaceného měsíčního paušálu. Toto řešení bude uplatňováno okamžitě po nahlášení problémů, bez zbytečného zdržování s prošetřováním na straně Českého Telecomu. V případě, že reklamace nebude dodatečně Českým Telecomem uznána, bude zákazníkovi původní částka zúčtována podle původního plnění.
"Od tohoto řešení si slibujeme zrychlení procesu reklamace na straně Českého Telecomu. Znamená vstřícný krok k našim zákazníkům, kteří jsou nespokojeni s kvalitou připojení ADSL, technologicky poskytovaného Českým Telecomem," dodává Procházka.
V České republice je provozování služby ADSL pořád plně v rukách Českého Telecomu. Kvůli tomu nemůže Czech On Line ani jiní alternativní operátoři službu jakkoliv měnit, nastavovat a tedy určovat její kvalitu. Současný stav vyřeší jedině nastavení rovných pravidel pro všechny hráče na trhu. Uplatňovaný velkoobchodní model se zatím neosvědčuje, a proto zbývá už jen propojovací smlouva, o níž Czech On Line intenzivně jedná s Českým Telecomem, potažmo s ČTÚ, popř. LLU (Local Loop Unbundling, tedy pronájem místní smyčky).
Článek ze dne 3. října 2003 - pátek