logo itpoint.cz

2N Telekomunikace se zabydluje na zahraničních trzích

Své aktivity chce 2N rozšířit celosvětově. Letos plánuje svoji vystavovatelskou účast na americkém a tureckém CeBITu. Své produkty představí také v africkém Cairu. Za velmi perspektivní považuje 2N také trhy v zemích Jižní a Latinské Ameriky, kde bude již v březnu vystavovat na brazilském veletrhu TELEXPO v Sao Paulu ...

Společnost 2N Telekomunikace dosáhla v roce 2003 na zahraničních trzích celkových tržeb ve výši 250 milionů korun a jejich podíl na celkových finančních výsledcích 2N se přiblížil 75 %. Příznivý výsledek navázal na rok 2002, kdy export meziročně vzrostl o 40%. V minulém roce se dynamika růstu zvýšila a vývoz opět stoupl, tentokrát o dalších 45%.

Těchto výsledků 2N dosáhla bez výrazného zvyšování počtu pracovníků. Produktivita práce na jednoho zaměstnance v uplynulém roce tak přesáhla 3,3 milionu Kč. Ve výrobních útvarech je produktivita ještě vyšší a přesahuje hranici 5 milionů korun na jednoho pracovníka.

2N Telekomunikace chce v exportním růstu pokračovat i v letošním roce. Je připravena i nadále rozvíjet své aktivity na trzích, kde již působí, včetně Evropské unie. To potvrzuje i loňská účast 2N na několika světových setkáních v oblasti IT a telekomunikací. Kromě známých evropských veletrhů CeBIT v Hannoveru a ITU Telecom World v Ženevě vystavovala 2N také v čínském Šanghaji, v Moskvě a na dalších světových akcích.

Své aktivity chce 2N rozšířit celosvětově. Letos plánuje svoji vystavovatelskou účast na americkém a tureckém CeBITu. Své produkty představí také v africkém Cairu. Za velmi perspektivní považuje 2N také trhy v zemích Jižní a Latinské Ameriky, kde bude již v březnu vystavovat na brazilském veletrhu TELEXPO v Sao Paulu. Přispět k upevnění a dalšímu posílení pozice 2N v zahraničí by měly i nové produkty firmy, zejména digitální IP telefonní ústředna Netstar a nové typy GSM bran.

K účasti na těchto akcích předseda představenstva 2N Telekomunikace a.s. Miroslav Hofman říká: " Kdybychom na veletrhy jezdili pouze se záměrem prodat naše produkty, nebyly by naše výsledky tak dobré jak jsou dnes. Každá účast na mezinárodní akci nám přináší možnost zeptat se našich potenciálních zákazníků, co potřebují a také se od nich dozvědět více o podmínkách na lokálních trzích. Zejména díky tomu můžeme jako malá česká firma uspět i tam, kde jsou karty na trhu již dávno rozdány."

To potvrzují i výsledky minulého roku. Více než dvě třetiny exportních aktivit firmy mířilo v loňském roce do zemí Evropské unie, zbývající díl patřil východoevropským a překvapivě i africkým a středoasijským zemím. Například do Francie bylo dodáno několik tisíc GSM bran v různých provedeních.

2N Telekomunikace

Článek ze dne 22. ledna 2004 - čtvrtek