logo itpoint.cz

Češi za mobilní zprávy na Štědrý den utratili kolem 140 milionů

Dominantní přínos do rozpočtů operátorů přitom měly příjmy z posílání SMS. Jejich počet proti loňsku stoupl o 16 procent na 53 milionů. Počet odeslaných obrázkových MMS se sice zvýšil na více než dvojnásobek, ale stále se pohyboval pouze kolem 175.000 zpráv. Další nápor na své sítě, ale i nadstandardní příjmy, mohou operátoři čekat již v pátek na Silvestra.

Tuzemští uživatelé mobilních telefonů letos na Štědrý den utratili kolem 140 milionů korun za posílání krátkých textových a multimediálních zpráv. Je to zhruba třikrát více, než kolik činí průměr v běžné dny. Vyplývá to z informací operátorů pro ČTK.

Dominantní přínos do rozpočtů operátorů přitom měly příjmy z posílání SMS. Jejich počet proti loňsku stoupl o 16 procent na 53 milionů. Počet odeslaných obrázkových MMS se sice zvýšil na více než dvojnásobek, ale stále se pohyboval pouze kolem 175.000 zpráv.

Cena jedné posílané SMS se u operátorů pohybuje v průměru od 1,3 Kč do více než tří korun. Nejméně za zprávu v průměru utrží Oskar Mobil, nejdražší SMS je u Eurotelu. Cena poslané MMS je nejčastěji kolem deseti korun.

Další nápor na své sítě, ale i nadstandardní příjmy, mohou operátoři čekat již v pátek na Silvestra. Společnosti ale většinou nechystají žádná výjimečná opatření, protože kapacitu svých center a sítí posílily již před Vánoci. K tomu přidají mobilní základnové stanice například do centra Prahy, kde se čeká velké množství lidí. Krátkodobému lokálnímu přetížení se podle mluvčího Oskara Petra Šindlera poslední den v roce zřejmě stejně nevyhne žádná síť.

Počet aktivních mobilních čísel v ČR by měl na konci roku podle neoficiálních odhadů překročit 10,5 milionu proti 10,24 milionu na konci září. Například největší mobilní operátor Eurotel ohlásil po Štědrém dnu 4,5miliontého zákazníka, což by znamenalo, že v posledním čtvrtletí získal kolem 140.000 nových klientů.

ČTK

Článek ze dne 28. prosince 2004 - úterý

Cool letní akce datového centra Coolhousing