logo itpoint.cz

Contactel ostře protestuje proti nabídce takzvaného volání zdarma představené Českým Telecomem

Tato nabídka je dalším v řadě případů zneužití monopolního postavení dominantním operátorem, neboť současné nastavení propojovací smlouvy znemožňuje konkurenčním operátorům přijít na trh s obdobnou nabídkou. Vzhledem k propojení v tranzitní úrovni platí operátoři 12 korun za hodinu, což nenabízí prostor k přípravě srovnatelného tarifu.

Contactel, vedoucí poskytovatel telekomunikačních služeb a řešení, důrazně protestuje proti nabídce "bezplatného" volání, kterou představil Český Telecom. Jedná se o další příklad monopolistického chování dominantního operátora.

Český Telecom uvedl na trh nové tarify a příplatky k dosavadním tarifům na volání zdarma. Tato nabídka je dalším v řadě případů zneužití monopolního postavení dominantním operátorem, neboť současné nastavení propojovací smlouvy znemožňuje konkurenčním operátorům přijít na trh s obdobnou nabídkou. Vzhledem k propojení v tranzitní úrovni platí operátoři 12 korun za hodinu, což nenabízí prostor k přípravě srovnatelného tarifu.

"Zvažujeme podání podnětu Českému telekomunikačnímu úřadu k prošetření této záležitosti, zjeména s ohledem na vnitřní nákladovou strukturu ČTc pro tento produkt," říká Henning Soeby, generální ředitel společnosti Contactel. "Pokud si dobře vzpomínám, podobná nabídka, kterou v minulosti představil Deutsche Telekom, byla zrušena zásahem tamního regulátora právě proto, že propojovací režim nedával žádný prostor pro konkurenci."

V této souvislosti je opět třeba zmínit žádost Contactelu z dubna minulého roku o zavedení konkurence v oblasti měsíčního paušálu adresovanou Českému telekomunikačnímu úřadu. Žádost zatím bohužel nebyla kladně vyřešena, takže tato podstatná část telekomunikačního trhu (pro ČTc představuje téměř 50% výnosů z hlasových služeb) zůstává i nadále nepřístupná konkurenci.

Contactel

Článek ze dne 2. září 2004 - čtvrtek

Zbrusu nová vzdálená správa pro Linux