logo itpoint.cz

Contactel uvádí na trh revoluční řešení Forum

Contactel, jako první operátor ve střední Evropě - a jeden z prvních v Evropě vůbec - uvádí na trh komplexní telekomunikační řešení založené na technologii IP. Pod názvem Contactel Forum tak zákazníkům nabízí nový standard ve světě pevných telekomunikací. Základním rozdílem proti ostatním službám dostupným na trhu je využití internetového protokolu pro přenos hlasu a dat, a rovněž komplexnost služby, která sahá až na stůl koncového uživatele, tedy k jeho telefonnímu přístroji.

Contactel, vedoucí poskytovatel telekomunikačních služeb, jako první operátor ve střední Evropě - a jeden z prvních v Evropě vůbec - uvádí na trh komplexní telekomunikační řešení založené na technologii IP. Pod názvem Contactel Forum tak zákazníkům nabízí nový standard ve světě pevných telekomunikací. Základním rozdílem proti ostatním službám dostupným na trhu je využití internetového protokolu pro přenos hlasu a dat, a rovněž komplexnost služby, která sahá až na stůl koncového uživatele, tedy k jeho telefonnímu přístroji.

Řešení Contactel Forum se skládá ze čtyř základních prvků - telefonního a internetového připojení, virtuální ústředny, aplikací pro uživatele a telefonních přístrojů. Contactel je tak zákazníkům o dva kroky blíže než ostatní operátoři.

"Při vývoji řešení Forum jsme využili naše bohaté zkušenosti s jeho předchůdcem - službou Business Connect, která jako první na trhu nabízela volání, připojení k internetu a přenos prostřednictvím jednotné IP platformy", říká David Capoušek, ředitel vývoje produktů společnosti Contactel. "A silně jsme se inspirovali v zahraničí. Za vzor jsme si vzali například italský FastWeb, Equant nebo Telefonica Deutschland. Všichni tito operátoři s velkým úspěchem provozují služby podobné řešení Contactel Forum na technologické platformě NetCentrex, kterou používáme i my."

David Capoušek dodává: "IP telefonie znamená budoucnost. Všichni světoví výrobci ústředen i telefonů se předhánějí ve vývoji a prodeji zařízení pro IP telefonii. Letošní CeBIT byl důkazem, že IP telefonie je v oboru telekomunikací skutečně horkým tématem a udává směr budoucího vývoje. Prodej IP telefonů již dnes dosahuje miliónů kusů. Contactel nyní tento trend uvádí na český trh, čímž znovu dokazuje své postavení inovátora a lídra v oblasti technologií a produktů."

Jednou z klíčových součástí celého řešení je tzv. virtuální ústředna. Firma, která ústřednu nemá nebo má ústřednu zastaralou či s nedostatečnou kapacitou, může využít ústřednu virtuální a získat tak pokročilé vlastnosti a funkce bez nutnosti významně investovat do nákupu či rozšíření kapacity své ústředny.

Hlavním rozdílem pro koncového uživatele je samotný telefonní přístroj a jeho ovládání - IP telefony mají mnoho funkcí podobných těm, které známe z mobilních telefonů. Jejich velké a barevné displeje umožňují například přístup do databáze Zlatých stránek a přímé volání vyhledaného kontaktu, propojení se systémy CRM a dokonce je lze připojit k PC s jeho aplikacemi, jako je osobní nebo firemní telefonní seznam, atd. Otevřená architektura řešení Forum dovoluje Contactelu, ale i externím dodavatelům vyvíjet další nadstavbové aplikace, které uživatelům pomohou dále zefektivňovat jejich práci.

Contactel Forum je určeno zejména pro firemní zákazníky. Limitujícím pro jeho využití v domácnostech je současná situace na trhu připojení k internetu, a to zejména v oblasti širokopásmového přístupu (xDSL), který je bohužel dostupný pouze malému procentu domácností a za vysokou cenu. Contactel však věří, že díky opatřením v oblasti regulace bude moci v brzké době nabídnout řešení Forum i domácnostem.

Contactel

Článek ze dne 16. dubna 2004 - pátek

Acronis True Image 2019