logo itpoint.cz

Contactel vítá rozhodnutí ÚOHS

Ředitel společnosti pro regulaci a speciální řešení Miroslav Řezníček je rozhodnutím ÚOHS potěšen. Podle jeho vyjádření dává jednoznačný signál, že antimonopolní úřad podporuje konkurenční prostředí na českém telekomunikačním trhu a věří, že i v budoucnu bude ÚOHS velkou podporou při odstranění zbývajících překážek v plné liberalizaci českého trhu.

Contactel, vedoucí poskytovatel telekomunikačních služeb a řešení, vítá rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o uložení pokuty společnosti Český Telecom za potlačování konkurence v oblasti ADSL.

ÚOHS rozhodl uložit pokutu ve výši 23 miliónů Kč společnosti Český Telecom za to, že v době od února 2002 do ledna 2003 znemožňovala konkurenčním poskytovatelům vstup na trh internetu a datových přenosů s použitím technologie ADSL. V té době ČTc nabízel svým zákazníkům službu IOL Platinum založenou na ADSL v takzvaném zkušebním provozu, avšak bez toho, že by předložil velkoobchodní nabídku ostatním operátorům. Tím si neoprávněně vytvářel konkurenční výhodu.

Contactel již od samého začátku tento postup ČTc kritizoval a aktivně se zasazoval za odstranění takto monopolistického chování dominantního operátora.

"Rozhodnutím ÚOHS jsme potěšeni. Dává jednoznačný signál, že antimonopolní úřad podporuje konkurenční prostředí na českém telekomunikačním trhu," říká Miroslav Řezníček, ředitel pro regulaci a speciální řešení společnosti Contactel. "Věříme, že i v budoucnu bude ÚOHS velkou podporou při odstranění zbývajících překážek v plné liberalizaci českého trhu."

Contactel

Článek ze dne 5. listopadu 2004 - pátek

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou