logo itpoint.cz

Den bojkotu SMS zpráv ve Francii

Důvodem byla příliš vysoká cena za zprávu dosahující v průměru 13 eurocentů, přičemž skutečné náklady na jednu SMS ve Francii se podle dostupných informací pohybují kolem 2 centů. V roce 2003 tak francouzští mobilní operátoři získali na více než 11 miliardách SMS zpráv 1,1 miliardu eur, tedy 80 procent z každé odeslané zprávy.

Největší francouzská asociace na obranu spotřebitelů Union Fédérale des Consommateurs vyzvala k bojkotu SMS zpráv.

Důvodem byla příliš vysoká cena za zprávu dosahující v průměru 13 eurocentů, přičemž skutečné náklady na jednu SMS ve Francii se podle dostupných informací pohybují kolem 2 centů. V roce 2003 tak francouzští mobilní operátoři získali na více než 11 miliardách SMS zpráv 1,1 miliardu eur, tedy 80 procent z každé odeslané zprávy. Tato situace trvá ve Francii již od roku 1999. I přes mnohé protesty, jak ze strany spotřebitelských organizací, tak z politických kruhů, odmítají francouzští mobilní operátoři zrušit kartelovou dohodu a snížit cenu na přijatelných 4 – 5 eurocentů.

Vyhlášení bojkotu proti SMS zprávám zaregistrovalo ve Francii 59 procent obyvatel a 24 procent bojkot dne 9.května letošního roku podpořilo. Neoficiální zdroje Asociace Que choisir však hovoří o mnohem vyšší účasti, francouzská asociace tak podezřívá mobilní operátory ze zkreslení dodaných statistik za uplynulý den, případně ze započítání velkého počtu SMS, které mobilní společnosti ten den záměrně posílaly svým klientům. Skutečností však zůstává, že 81 procent Francouzů považuje ceny SMS zpráv za příliš vysoké.

Srovnávací studie, uskutečněná redakcí časopisu "UFC - Que choisir" v 7 evropských zemích ukázala, že regulace na trhu SMS je nedostatečná nejen ve Francii, ale také v ostatních zemích Evropy.

SOS

Článek ze dne 8. června 2004 - úterý

Cool letní akce datového centra Coolhousing