logo itpoint.cz

Nová opatření Českého Telecomu na ochranu zákazníků proti podvodným voláním

Bezplatnou aktivaci služby blokování hovorů na linky se zvláštním tarifem připravil v akční nabídce Český Telecom. Uživatelé internetu se tak mohou zdarma bránit jednou z nejúčinnějších cest proti tzv. dialerům, podvodným připojením k internetu. Český Telecom umožňuje tuto službu zkombinovat s antidialerovým programem OptimAccess.

Bezplatnou aktivaci služby blokování hovorů na linky se zvláštním tarifem připravil v akční nabídce Český Telecom. Uživatelé internetu se tak mohou zdarma bránit jednou z nejúčinnějších cest proti tzv. dialerům, podvodným připojením k internetu. Český Telecom umožňuje tuto službu zkombinovat s antidialerovým programem OptimAccess, který společnost zdarma nabízí na svých webových stránkách.

OptimAccess zamezí nechtěnému vytáčení jiného než uživatelem přednastaveného telefonního čísla. Software automaticky provádí kontrolu vytáčeného čísla a pokud dojde k vytočení čísla jiného než uvedeného v seznamu, spojení se automaticky ukončí.

Efektivní zabezpečení proti některým formám napadení z internetu představuje také personální firewall PC Secure, který si zákazníci mohou zdarma otestovat v měsíčním zkušebním programu.

Český Telecom se dlouhodobě snaží osvětou i technickým zabezpečením chránit své zákazníky před problémem dialerů. "Naše firma v současné době nabízí široké spektrum bezpečnostních opatření, která zákazníky před problémem dialerů spolehlivě ochrání. Ujišťujeme všechny, že internet je bezpečný a při správné prevenci a při dostatečné informovanosti se není třeba ničeho obávat", říká Vladan Crha, tiskový mluvčí Českého Telecomu.

"Bezpečná jsou také připojení prostřednictvím ADSL nebo pevná připojení, která jsou vůči neetickým a nelegálním praktikám některých poskytovatelů zcela imunní," říká Vladan Crha. Zákazníci Českého Telecomu a Eurotelu mají v současné době na výběr ze 17 variant služeb vysokorychlostního přístupu na internet v rychlostech 256 – 1024 kb/s v cenách od 520 Kč (Internet Expres Start).

Díky preventivním opatřením firmy došlo k výraznému omezení problematických linek v síti Českého Telecomu. V současné době tak ke zneužívání linek se zvláštním tarifem dochází převážně v sítích alternativních operátorů. Z celkového počtu reklamací činí podíl čísel v síti Českého Telecomu pouze necelých 8 %, zbývajících 92 % připadá na alternativní operátory.

Český Telecom

Článek ze dne 19. srpna 2004 - čtvrtek

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů