logo itpoint.cz

Oskarovy tržby v roce 2003 přesáhly 10 miliard

Za rok 2003 získal Oskar celkem 367 000 nových zákazníků. Celkový počet klientů k 31. prosinci 2003 vzrostl na 1 547 000, což představuje meziroční nárůst o 31,1 %. Tržní podíl se podle odhadů Oskara během uplynulého roku zvýšil ze 14 na 16 %.

Za rok 2003 získal Oskar celkem 367 000 nových zákazníků. Celkový počet klientů k 31. prosinci 2003 vzrostl na 1 547 000, což představuje meziroční nárůst o 31,1 %. Tržní podíl se podle odhadů Oskara během uplynulého roku zvýšil ze 14 na 16 %.

Ke konci loňského roku už 42 % Oskarových zákazníků využívalo tarifní program, což představuje ve srovnání s rokem 2002 nárůst o šest procent. Podíl tarifních plánů na nově získaných zákaznících v roce 2003 dosáhl 65 %. "Oskarova strategie postavená na principech přehledných tarifů a výhodných cen bez nutnosti písemných závazků je jedním z důvodů Oskarova úspěchu," uvádí Karla Stephens, generální ředitelka Oskara.

Vysoký podíl tarifních zákazníků a aktivní používání Oskarových služeb jsou zdrojem průměrného měsíčního příjmu na zákazníka (ARPU1), který za rok 2003 dosáhl výše 644 Kč (bez DPH). ARPU se tak meziročně zvýšilo o 87 Kč z 557 korun v roce 2002. Aktivní využívání služeb lze nejlépe demonstrovat na příkladu multimediálních zpráv. Na konci září 2003, tedy měsíc po představení MMS, bylo u Oskara více než 24 000 uživatelů. Ke konci roku používalo MMS zprávy u Oskara již třikrát více zákazníků - více než 
70 000.

Přestože odhadovaná penetrace mobilních telefonů na konci roku 2003 dosáhla 95,2 %, dokázal Oskar meziročně zvýšit tržby za služby o 47 % na 10,82 miliardy korun (v roce 2002 činily 7,366 miliardy korun). "Tržby poprvé překonaly hranici 10 miliard korun a Oskar se stává stále častější volbou zákazníků preferujících výhodné volání v rámci tarifních plánů," komentuje úspěšný rok Karla Stephens.

Ukazatel OIBDA1 (provozní zisk před odpisy a amortizací) vzrostl o 346 % oproti konci uplynulého roku (649,4 mil. Kč) a činil 2,896 miliardy korun. Poprvé ve své existenci dosáhl Oskar v roce 2003 kladného provozního zisku ve výši 252 milionu korun, a rok 2003 tak zakončil v černých číslech.

Oskar - neauditoavané výsledky za rok 2003

2003 celkem

2002 celkem

2001 celkem

Provozní výsledky :

Tržby služeb (mil. Kč)

10820

7366

4772

Provozní zisk (mil. Kč)

251,7

-1532,4

-3137,3

Provozní ukazatele :

Vývoj počtu zákazníků (v tisících)

1547

1179

858

Tržní podíl

0,16

0,14

0,12

ARPU1 (v Kč bez DPH)

644

557

690

OIBDA1 (mil. Kč)

2896,4

649,4

-1534

Podíl tarifních zákazníků

0,42

0,36

0,29

Oskar

Článek ze dne 26. února 2004 - čtvrtek