logo itpoint.cz

Podvodným voláním na internetu se bude zabývat speciální komise APVTS

Řešení problematiky podvodných volání (tzv.dialerů) bude hlavním bodem jednání příštího zasedání představenstva APVTS. Dohodlo se tak na prvním společném jednání na úrovni všech operátorů ve věci podvodných volání. Schůzka, kterou inicioval Český Telecom, se konala minulý pátek pod záštitou APVTS.

Řešení problematiky podvodných volání (tzv.dialerů) bude hlavním bodem jednání příštího zasedání představenstva APVTS (Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí). Dohodlo se tak na prvním společném jednání na úrovni všech operátorů ve věci podvodných volání. Schůzka, kterou inicioval Český Telecom, se konala minulý pátek pod záštitou APVTS.

"Předmětem činnosti naší asociace je vytváření optimálních podmínek pro rozvoj aktivit provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí v České republice. Naší prioritou je podpora a ochrana telekomunikačního trhu a především rozvoj informační společnosti. Je tedy i cílem Asociace pomoci nalézt účinnou zbraň proti podvodným subjektům. Proto jsme uvítali, že APVTS může poskytnout zázemí pro vzájemné řešení. Jen včasnou dohodou lze nalézt takové řešení," říká Svatoslav Novák, předseda Asociace provozovatelů veřejných telekomunikačních sítí.

Český Telecom svolal společné jednání na základě výzvy, kterou zaslal všem operátorům a Českému telekomunikačnímu úřadu v půlce srpna tohoto roku. V té operátory žádal o urychlené řešení podvodných volání. Společnost je oslovila, neboť dosavadní komunikaci při řešení podvodných volání považovala za nedostatečnou.

Český Telecom navrhuje mimo jiné např. možnost okamžitě zastavit provoz linky, která není provozována v souladu s dohodnutými pravidly, dále pozdržet či nezaplatit poskytovateli obsahu v případě, že se prokáže, že porušuje dohodnutá pravidla, zákon nebo dobré mravy. K příštímu jednání budou přizváni i mobilní operátoři, jichž se záležitost také týká.

"Jsme rádi, že pozvání přijala většina operátorů. Bez společného úsilí všech zainteresovaných subjektů, tedy i ČTÚ, by nebylo možné problematiku dialerů komplexně a efektivně řešit. Chtěl bych poděkovat APVTS za poskytnutí platformy pro vzájemnou spolupráci," říká Pavel Jiroušek, výkonný ředitel pro velkoprodej a regulaci Českého Telecomu a dodává : "Pokud jsou zákazníci dobře informováni, dodržují určitá pravidla a věnují zvýšenou pozornost prevenci, nemusí se ničeho obávat. Při dodržování jednoduchých pravidel je internet bezpečnou sítí a bezpečným nástrojem pro vyhledávání informací a obsahu."

Český Telecom

Článek ze dne 8. září 2004 - středa

Zbrusu nová vzdálená správa pro Linux