logo itpoint.cz

Přenositelnost čísla po roce - z celkového počtu přenesených čísel připadávíce než polovina na Aliatel

Už déle než rok lze měnit operátora bez nutnosti měnit telefonní číslo. Složité přečíslování, tisk nových firemních dokumentů, zasílání oznámení o změně čísla všem obchodním partnerům a především nutnost platit paušální poplatek Českému Telecomu je již více než rok minulostí ...

Na počátku roku 2003 padl další významný mezník v postupné liberalizaci hlasových služeb. Po složitých jednáních s dominantním operátorem za účasti Českého telekomunikačního úřadu byly podepsány smlouvy, které umožnily přenositelnost telefonního čísla mezi operátory v pevné síti. Zákazník tím dostal možnost ponechat si svá stávající telefonní čísla i v případě, že se rozhodl změnit poskytovatele telefonních služeb.

Prvním alternativním operátorem, který přenesl telefonní číslo ze sítě dominantního operátora do své vlastní sítě, byl Aliatel. Ten také začal tuto možnost svým zákazníkům v březnu minulého roku jako první nabízet. Za rok od zavedení přenositelnosti Aliatel přenesl nejvíce telefonních čísel ze všech alternativních operátorů. Od března 2003 do března 2004 se mu podařilo zrealizovat více než 700 objednávek na přenesení čísla do vlastní sítě. Dohromady bylo za rok přeneseno do sítě Aliatelu více než 360 000 čísel, což znamená 55 % z celkového počtu přenesených čísel v České republice! Tento údaj spojený s kvalitou poskytovaných hlasových služeb je důkazem profesionality lidí v Aliatelu. Možnost ponechat si totéž číslo je totiž pro nové zákazníky jedním z hlavních kritérií výběru nového operátora.

Přenositelnost čísla je dalším příkladem, že změna operátora se nejen vyplatí, ale také nepřináší žádné starosti navíc. Vedle citelných až 25 % úspor na telekomunikačních nákladech zcela odpadl finančně i časově náročný a nepříjemný proces výměny a tisku nových firemních materiálů, jako jsou vizitky, hlavičkové tiskopisy, reklamní tiskoviny apod. Nejdůležitější však je, že firma nemusí oznamovat přečíslování svým současným či potenciálním obchodním partnerům ani současným či potenciálním zákazníkům, takže nehrozí ztráta pozice na trhu. Firmy, které přešly k Aliatelu, neztratily díky přenositelnosti čísla ani jediný obchodní kontakt, ani jeden telefonát nebo fax.

Možnost přenesení stávajícího telefonního čísla může využít celé spektrum zákazníků Aliatelu - od korporátní klientely až po menší firmy. Jde o velmi jednoduchou a rychlou záležitost. Celý proces přenesení čísla do sítě Aliatelu trvá od podepsání smluvních dokumentů patnáct pracovních dní. Zákazníkům, kteří si chtějí ponechat vlastní číslo, je tato služba poskytována zcela zdarma a navíc je jim za každou příchozí minutu hovoru do sítě Aliatelu připsána finanční prémie.

Dalším významným aspektem je skutečnost, že přenesením čísla končí zákazníkovi veškerý vztah k bývalému poskytovateli služeb, a tedy také povinnost hradit mu stálé platby (paušál). Zákazník už dostává pouze jedinou fakturu od jediného nového operátora.

Aliatel

Článek ze dne 8. dubna 2004 - čtvrtek

Easy Project - řízení projektů profesionálně a efektivně