logo itpoint.cz

Sdružení obrany spotřebitelů navrhuje stanovit podmínky pro dialery

Spotřebitelé v České republice se při internetovém připojení stále musí obávat jeho přesměrování na linku se zvýšenou tarifikací a tím i mnohatisícového telefonního účtu. Zatímco např. v Německu vznikl nový zákon chránící uživatele před tímto druhem podvodů, v České republice podobné řešení není v dohledu, byť se pravděpodobně na žádost Švédska touto otázkou bude zabývat Evropská komise.

SOS dlouhodobě sleduje problematiku přesměrování internetového připojení na linky se zvýšenou tarifikací (tzv. dialery). Vzhledem k tomu, že v České republice nejsou spotřebitelé chráněni zákonem, navrhuje Sdružení obrany spotřebitelů ČR alespoň zakotvení základních podmínek pro jejich ochranu.

Spotřebitelé v České republice se při internetovém připojení stále musí obávat jeho přesměrování na linku se zvýšenou tarifikací a tím i mnohatisícového telefonního účtu. Zatímco např. v Německu vznikl nový zákon chránící uživatele před tímto druhem podvodů, v České republice podobné řešení není v dohledu, byť se pravděpodobně na žádost Švédska touto otázkou bude zabývat Evropská komise.

"Sdružení obrany spotřebitelů ČR přivítalo iniciativu Českého Telecomu (ZDE), který vyzval další operátory k jednání o lepší ochraně spotřebitelů před dialery. Je však nutné rychle dosáhnout dohody o praktických ustanoveních, která spotřebitelům pomohou. Pro urychlení těchto diskuzí přichází SOS s návrhem určitých základních podmínek, které by operátoři měli začlenit do svých smluv s poskytovateli služeb na číslech se zvýšenou tarifikací," uvedl místopředseda Republikového výboru Sdružení obrany spotřebitelů České republiky Karel Pavlík, který se problematikou telekomunikací zabývá.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky navrhuje tyto základní podmínky pro připojování k internetu prostřednictvím linek se zvýšenou tarifikací :

SOS

Článek ze dne 25. srpna 2004 - středa