Služby a využití internetu v českých firmách
Tato nová studie agentury Digimark je výsledkem kvantitativního průzkumu
trhu, který proběhl v únoru 2004. Výzkumu se zúčastnilo 1452 respondentů
z řad českých firem. Studie je zaměřena na zmapování využívání
on-line služeb a internetu ve firmách a navazuje na výzkumy z prosince roku
2002 ...
Tato nová studie agentury Digimark je výsledkem kvantitativního průzkumu
trhu, který proběhl v únoru 2004. Výzkumu se zúčastnilo 1452 respondentů
z řad českých firem. Studie je zaměřena na zmapování využívání
on-line služeb a internetu ve firmách a navazuje na výzkumy z prosince roku
2002.
Součástí studie je kvalitativní analýza on-line služeb pro firmy, které
respondenti sami navrhli jako užitečné a potřebné pro svoje firmy. Studie
obsahuje více než 100 návrhů on-line služeb.
Studii se zabývá následujícími oblastmi :
Přístup zaměstnanců k internetu
- kolik zaměstnanců firem má přístup k internetu a jaký se dá očekávat
vývoj v této oblasti
Přístup zaměstnanců k internetu mimo firmu
- jaký podíl zaměstnanců využívá internet k práci mimo firmu -
komunikuje s firmou prostřednictvím internetu mimo její sídlo. Zjišťujeme
také plány firem v této oblasti
Elektronické obchody
- zabýváme se důvěrou respondentů v elektronické obchody a frekvencí
nákupů na internetu. Dále se ptáme, jaké typy komodit firmy v
elektronických obchodech nakupují a jaký je vývoj v podílech nakupovaného
zboží od prosince 2002
Marketingové kampaně na internetu
- ptali jsme se, nakolik firmy využívají a plánují využívat
marketingové kampaně na internetu a jaký mají na tyto kampaně názor.
Ukazujeme také trendy od prosince 2002
Elektronické bankovnictví
- analyzujeme současné a plánované využití služby ovládání a přístupu
k bankovnímu účtu přes internet a zájem o on-line platby platební
kartou
Návrhy služeb - kvalitativní analýza
- V této kapitole analyzujeme odpovědi respondentů na otázku, jaké služby
na internetu by byly pro jejich firmu přínosné a užitečné. Na tuto otázku
odpovídali respondenti vlastními slovy v textovém okénku. Návrhy služby
byly kategorizovány do 4 hlavních kategorií (technické zabezpečení
firmy, e-commerce, státní správa, specializované aplikace) a 17
podkategorií. Tyto kategorie popisujeme a ukazujeme přímé příklady návrhů
služeb respondentů. Celkově kapitola obsahuje přes 100 návrhů on-line
služeb, které respondenti považují za užitečné a potřebné pro svoje
firmy.
Návrhy služeb -kvantifikace kategorií
- V této kapitole ukazujeme četnosti navržených kategorií, které
ukazují míru zájmu respondentů o jednotlivé typy služeb
Vážným zájemcům o tuto studii můžeme také poskytnout podrobný přehled
obsahu studie včetně detailního přehledu výsledků a statistických
charakteristik zúčastněných firem.
Digimark
Článek ze dne 30. března 2004 - úterý