Společnost Tele2 minulý týden obdržela rozhodnutí Městského soudu v Praze, který 11. října 2004 vyhověl návrhu Tele2 na vydání předběžného opatření vůči Českému Telecomu. Městský soud jím ukládá Českému Telecomu zdržet se zveřejňování srovnávací reklamy, v níž propaguje programy "Telefon 120" a "Home Standard".
Zmíněná klamavá reklama spočívá v porovnávání ceny 398,65 Kč za uskutečnění telefonních hovorů v rozsahu 120 minut ve struktuře 30 minut místního volání ve špičce, 30 minut místního volání mimo špičku, 30 minut dálkového volání ve špičce a 30 minut dálkového volání mimo špičku prostřednictvím programu žalovaného "Telefon 120" a ceny 482,26 Kč za uskutečnění hovorů ve stejném rozsahu a struktuře prostřednictvím programu žalovaného "Home Standard" a služeb žalobce a uvádějí úspory při využívání služeb žalovaného v rozsahu 83,61 Kč.
Soud potvrdil názor žalující strany - alternativního operátora Tele2 - a dospěl k závěru, že zveřejňovaná reklama je v rozporu s § 50a odst. 2 písmena a) a § 45 Obchodního zákoníku, protože předpokládá iracionální chování zákazníka alternativního operátora. Proto soud shledal, že jde o reklamu klamavou.
"Soud svým rozhodnutím uznal potřebu prozatímní úpravy poměrů, které v současnosti vedou k újmě společnosti Tele2," řekl marketingový ředitel Tele2 Lukáš Kubín. "Klamavé reklamy Českého Telecomu evidentně trvale poškozují dobré jméno Tele2 jako jednoho z nejlevnějších alternativních operátorů."
§ 45 Klamavá reklama
§ 50 Zlehčování
Celý Obchodní zákoník naleznete např. ZDE
telefonie.cz
Článek ze dne 20. října 2004 - středa