logo itpoint.cz

Španělské a britské železnice se rozhodly pro stejnou technologii GSM-R jako České dráhy

Je škoda, že se realizace GSM-R síťového systému v České republice neustále a neúměrně prodlužuje vzhledem k protestům konkurenta. S ohledem na další rozvoj mezinárodní dopravy je pro České dráhy velice důležité začít s výstavbou systému GSM-R co nejdříve a v první řadě co nejrychleji zrealizovat pilotní projekt Děčín - Praha - Kolín. České dráhy již dnes mohly mít kvalitní síť plně kompatibilní s okolními státy.

Španělské železnice RENFE (Entidad Pública Empresarial Red Nacional de los Ferrocarriles Espanoles) si vybraly komunikační systém GSM-R od společnosti Nortel. Pro stejnou technologii, kterou u nás dodává společnost Kapsch, se rozhodly i České dráhy. Jedním z důvodů výběru jsou výborné zkušenosti z komerčního (reálného) provozu na vysokorychlostních tratích v Německu (ICE) a v Itálii (SIRTI).

Nová mobilní GSM-R síť bude plně kompatibilní podle evropské železniční normy UIC, standardů EIRENE. Toto řešení umožní řídit více vlaků jedoucích současně, zvýšit vlakovou rychlost a snížit zpoždění a provozní náklady než je tomu dnes.

Technologie Nortel Networks tímto vítězstvím si ještě více upevnila své vedoucí postavení v oblasti GSM-R. Nejen všechny největší evropské železniční správy jako Německo, Francie, Anglie a nyní i Španělsko, ale také menší železnice např. Slovensko, Itálie, z neevropských např. Čína se rozhodli pro stejnou technologii, jakou si vybraly České dráhy pro svůj pilotní projekt. Plná interoperabilita (propojitelnost) pro České dráhy bude zajištěna právě použitím stejné technologie jakou mají sousední německé dráhy (DB) a dráhy na Slovensku.

Současně Nortel Networks dodá kompletní radiovou síť GSM-R, čímž se zmodernizuje současný radiokomunikační systém a umožní tak zavést nejmodernější zabezpečovací systémy jako např. ETCS. Doposud je jako největší síť GSM-R provozována v komerčním provozu síť německých drah (DB), která pokrývá 24.500km tratí a je také realizována technologií Nortel Networks.

"Jsme velmi potěšeni rozhodnutím britských a španělských železnic, které svým způsobem potvrzují správnost rozhodnutí českých drah pro nabídku firmy Kapsch. Nabízené řešení je provozně ověřené a plně kompatibilní podle evropských standardů (tzv. EIRENE standardy), které vydala Evropská železniční unie (UIC)" řekl ředitel společnosti Kapsch Karel Feix. "Je škoda, že se realizace GSM-R síťového systému v České republice neustále a neúměrně prodlužuje vzhledem k protestům konkurenta. S ohledem na další rozvoj mezinárodní dopravy je pro České dráhy velice důležité začít s výstavbou systému GSM-R co nejdříve a v první řadě co nejrychleji zrealizovat pilotní projekt Děčín - Praha - Kolín. České dráhy již dnes mohly mít kvalitní síť plně kompatibilní s okolními státy."

GSM-R řešení od společnosti Nortel/Kapsch zlepšuje kvalitu a spolehlivost služeb a zabezpečuje čistou hlasovou a datovou komunikaci i pro vysokorychlostní vlaky při rychlostech i více než 500km/hod.

Firma Kapsch, která je více než 30 let strategickým partnerem firmy Nortel Networks a je mimo jiných technologií dodavatelem řešení GSM-R pro východní Evropu. Společnosti Nortel a Kapsch zastávají průkopnickou roli v procesu GSM-R standardů již od roku 1992. Stále ještě spolupracují s UIC (Union Internationale des Chemins de Fer) a ETSI (European Telecommunications Standards Institute). Dále dodávaly zařízení pro pilotní sítě MORANE (Mobile Radio for Railways Networks in Europe - mobilní rádiové systémy pro železniční sítě v Evropě) a spolupracují na tomto projektu s SNCF již od začátku roku 1996. Hlavním dílem přispívají ke standardu EIRENE (European Integrated Railway radio Enhanced Network).

Kapsch

Článek ze dne 26. dubna 2004 - pondělí