logo itpoint.cz

Světová jednička online trhu práce - Monster, se poprvé veřejně představila v ČR

Oslava pátých narozenin společnosti jobpilot na českém trhu se stala příležitostí, aby se poprvé v České republice představila společnost Monster. "Akvizice roku", jak odborná veřejností považuje v prostředí evropského internetu dubnovou koupi nejúspěšnějšího evropského portálu pro práci a kariéru jobpilot, a to americkou společností Monster Worldwide, přináší zásadní změny také na český trh práce.

Oslava pátých narozenin společnosti jobpilot na českém trhu se stala příležitostí, aby se poprvé v České republice představila společnost Monster. "Akvizice roku", jak odborná veřejností považuje v prostředí evropského internetu dubnovou koupi nejúspěšnějšího evropského portálu pro práci a kariéru jobpilot, a to americkou společností Monster Worldwide, přináší zásadní změny také na český trh práce.

Personál stojící za úspěšným rozvojem služby jobpilot.cz se ve vyzdobeném secesním sále luxusního pražského hotelu poprvé představil ve firemních barvách Monster, podpořen přítomným týmem zaměstnanců pražského vývojového střediska Monster Technologies. Na vše pak z pódia celý večer dohlížel spokojeně vyhlížející maskot společnosti, milá zelená příšera nazvaná Trumpasaurus.

Trh práce v České republice a Evropě

Společnost jobpilot zastupující nyní v ČR zájmy světového giganta Monster(R) připravila a představila internetové služby, které zajišťují, aby se celosvětový trh práce otevřel českým zájemcům o zaměstnání. Na připravených stránkách jobpilot lze nyní vyhledávat ve stovkách tisíc nabídek práce. Obsahem stránek je rovněž přes 6000 nabídek práce od atraktivních zaměstnavatelů a agentur v České republice, nabídky práce z většiny zemí Evropy, ze Severní Ameriky a z vybraných států jihovýchodní Asie.

Stránky Monster.com určené zájemcům o zaměstnání nyní nabízejí zhruba jeden milion nabídek práce. Čeští zaměstnavatelé oprávněně žijí v očekávání, že budou moci zakrátko využívat nejmodernější služby určené na podporu náboru pracovních sil a pro správu lidských zdrojů. Vzniká totiž jedinečná platforma, která v České republice propojí nejosvědčenější služby vyvinuté oběma týmy vývojářů jobpilot a Monster.

 www.monster.cz Zástupci vedení jobpilot a Monster na oslavě pátých narozenin jobpilot v ČR veřejně potvrdili, že příchod nové služby na české doméně Monster je jistý. Představili očekávanou podobu služby, mimochodem velmi atraktivní, současně ale sdělili, že spuštění služby nastane v pravý čas, který zatím zůstane veřejnosti utajen.


Z Prahy ovlivňují trhy práce po světě

Málokdo ví, že největší světový zprostředkovatel zaměstnání na Internetu Monster(R) se při svém dynamickém rozvoji významnou měrou opírá o vývojové centrum zřízené v roce 2000 v centru Prahy. Současný tým čítající 94 pracovníků pražského centra zajišťuje vývoj vlastního softwaru a produktů, zajišťuje vytváření aplikací na míru zákazníkům a poskytuje podporu pro klienty z celého světa. Výstupy týmu techniků a vědců vzniklé v České republice tak přímo ovlivňují posuny a pohyb na nejvýznamnějších světových trzích práce.

Čerstvý průzkum na trhu práce

Z rozsáhlého internetového průzkumu, který se v září uskutečnil formou anonymní online ankety mezi 3479 uživateli českého internetu vyplynuly tyto poznatky :

Boj o talenty bude ještě sílit

Zakladatel portálu Monster, Jeff Taylor, při své nedávné evropské cestě doložil, že trh práce na celém světě směřuje k dosud největšímu nedostatku kvalifikovaných pracovních sil. Problémy již začaly a vyvrcholí v roce 2010. V čem spatřuje tři základní příčiny tohoto vývoje ?

  1. Ve vzrůstající konjunktuře a tím i zvyšující se potřebě kvalifikovaných pracovních sil.
  2. V tom, že silné ročníky dosáhnou důchodového věku a mladých pracovních sil, které by je měly nahradit, se nebude dostávat.
  3. Kromě toho se zkracuje doba, po kterou lidé vydrží na jedné pozici.

Aby společnosti včas zamezily očekávanému nedostatku pracovních sil, mohou již nyní podle Jeffa Taylora podniknout tři věci :

  1. Brát vážně požadavky svých zaměstnanců s cílem si ty nejlepší udržet.
  2. Využívat internetové technologie, aby bylo možné volná místa rychle a s příznivými náklady obsadit kvalifikovanými pracovníky.
  3. Včas vyhledávat kontakty s budoucími talenty.

Rapidně rostoucí oblibě služeb spojených s rozvojem lidských zdrojů a kariéry s využitím internetu přispívá složitá situace na trhu práce ve většině vyspělých zemí, Českou republiku nevyjímaje.

Společnost Monster Worldwide v posledních letech uskutečnila řadu významných akvizic. Když se jejího zakladatele Jeffa Taylora účastníci konference, která se konala minulý týden v Helsinkách dotazovali, jaká nová akvizice je nyní na spadnutí, odpověděl : "...nyní pracujeme na rozšíření a rozvoji našeho podnikání na existujících 23 trzích. A podíváte-li se dnes po světě, zůstává tu už jen několik málo významných společností coby kandidátů na možnou koupi. Střed ohniska možného zájmu je tak mnohem zřejmější."

jobpilot & Monster

Článek ze dne 20. října 2004 - středa