logo itpoint.cz

Telecom neví, kdy obnoví provoz 18000 linek poškozených požárem

Poškození uživatelé mohou očekávat kompenzace - za každý započatý den jim bude snížen o poměrnou část paušální poplatek. V současné době se pracuje na připojení krajského úřadu a pak přijdou na řadu i velké firmy a instituce, jako jsou Ispat Nová Huť či Finanční ředitelství Ostrava ...

Vedení Českého Telecomu určené pro řešení krizových situací zatím neví, kdy se mu podaří obnovit provoz 18.000 linek, které nefungují od nedělního požáru ústředny Telecomu v Mariánských Horách. "Zatím se nám nepodařilo nahodit ani část poškozené ústředny. Čeká nás analýza rozsahu škod s dodavatelem zařízení," řekl šéf krizového štábu společnosti Václav Hanousek.

Dodal, že postižení klienti mohou očekávat kompenzace. "Za každý započatý den jim bude snížen o poměrnou část paušální poplatek," řekl.

Podle něj mají největší šanci na rychlé připojení především klienti, kteří využívají spojení prostřednictvím optického vlákna. "V současné době pracujeme na připojení krajského úřadu," řekl novinářům mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha. Podle pracovníků společnosti budou v nejbližší době napojeny i velké firmy a instituce, jako jsou Ispat Nová Huť či Finanční ředitelství Ostrava.

Výpadek se dotkl i řízení letového provozu na mezinárodním letišti v Mošnově. "Jednalo se ale jen o telefonní linku. Se zařízením, které drží letadla ve vzduchu, nemáme nic společného," řekl Crha.

ČTK

Článek ze dne 1. listopadu 2004 - pondělí

Zbrusu nová vzdálená správa pro Linux