logo itpoint.cz

Tiscali vyzývá ČTÚ, aby ukončil své více než roční otálení a jednal okamžitě o zavedení paušálního vytáčeného přístupu k internetu

Navzdory více než dvouletému jednání a technické prověrce sítě Českého Telecomu i navzdory svému vlastnímu prohlášení učiněnému v minulém roce, že je třeba zavést paušální vytáčený přístup k internetu, ČTÚ takové zavedení opozdil na základě tvrzení Českého Telecomu, že by mělo negativní dopad na jeho PSTN síť. Mezitím však Český Telecom zahájil své dvě vlastní paušální služby, a to Internet NaDoma a nyní svou novou službu Telefon Volno a Telefon Víkend.

Generální ředitel společnosti Tiscali Telekomunikace ČR Naveed Gill ve středu vydal následující prohlášení :

"Tiscali vyzývá Český telekomunikační úřad (ČTÚ), aby ukončil své více než roční otálení a jednal okamžitě o zavedení paušálního vytáčeného přístupu k internetu pro zákazníky.

Navzdory více než dvouletému jednání a technické prověrce sítě Českého Telecomu i navzdory svému vlastnímu prohlášení učiněnému v minulém roce, že je třeba zavést paušální vytáčený přístup k internetu, ČTÚ takové zavedení opozdil na základě tvrzení Českého Telecomu, že by mělo negativní dopad na jeho PSTN síť. Mezitím však Český Telecom zahájil své dvě vlastní paušální služby, a to Internet NaDoma a nyní svou novou službu Telefon Volno a Telefon Víkend.

Odmítnutí Českého Telecomu zavést paušální vytáčený přístup k internetu pro zákazníky vycházelo z tvrzení, že paušální uživatele by lákalo uskutečňovat dlouhé hovory, což by ohrožovalo kvalitu univerzální služby a dostupnost čísel tísňového volání. Tiscali se proto tímto ptá pana Stádníka, předsedy ČTÚ, zda Český Telecom neohrožuje kvalitu univerzální služby a dostupnost čísel tísňového volání se svými novými službami Telefon Volno a Telefon Víkend, které lákají zákazníky k dlouhým hovorům.

Tiscali čeká již více než jeden rok na rozhodnutí ČTÚ o propojení mezi Tiscali a Českým Telecomem na paušálním základě, což by Tiscali umožnilo konkurovat Telecomu v nabídce paušálních služeb koncovým zákazníkům.

Na základě vlastního zahájení paušálních služeb poskytovaných Českým Telecomem tímto Tiscali vyzývá pana Stádníka, aby ihned rozhodl ve věci sporu Tiscali s Českým Telecomem o propojení na paušálním základě."

Tiscali

Článek ze dne 2. září 2004 - čtvrtek