logo itpoint.cz

Uvítací tóny - nudě odzvonilo

Zákazníci T-Mobile mají jedinečnou možnost, jak se odlišit od ostatních a projevit svou individualitu. Od druhé poloviny března mohou využít novou službu Uvítací tóny, díky níž si lze vybrat některou z mnoha nahrávek a tu zvolit jako náhradu za standardní tón, který se volajícímu ozývá při vyzvánění.

Zákazníci T-Mobile mají jedinečnou možnost, jak se odlišit od ostatních a projevit svou individualitu. Od druhé poloviny března mohou využít novou službu Uvítací tóny, díky níž si lze vybrat některou z mnoha nahrávek a tu zvolit jako náhradu za standardní tón, který se volajícímu ozývá při vyzvánění.

Namísto standardního vyzváněcího tónu tak volající uslyší ve sluchátku třeba píseň I Feel Good od Jamese Browna . Uslyší ji tak dlouho, dokud volaný na hovor neodpoví nebo se hovor nepřesměruje. „Lidé se rádi odlišují, což je znát na počtu obrázků a log, kterými si vyzdobili displeje telefonů. Velmi populární jsou i vyzváněcí melodie. Jenže dosud šlo jen o úpravy přímo v mobilních telefonech. Služba Uvítací tóny umožňuje uživateli personalizovat svůj telefon už v síti – melodii totiž neuslyší majitel telefonu, ale každý, kdo mu zavolá,“ vysvětluje přednosti novinky Jiří Dvorjančanský, marketingový ředitel T-Mobile.

T-Mobile byl prvním evropským operátorem, který podobnou službu (v Británii známou pod názvem Caller Tunes, v Německu jako Sound Logo) nabídl svým zákazníkům, a nyní je opět první, kdo ji přináší na český trh. Už podle vyzvánění tak budou mít uživatelé možnost rozeznat, komu volají – posluchači klasické hudby, milovníkovi jazzu, vyznavači alternativní hudby nebo třeba obdivovateli nějaké známé osobnosti. Každý si totiž může vybrat z devíti kategorií (filmové melodie, rock, pop, české a slovenské hity, žertovné zvuky...), které budou zpočátku nabízet více než stovku různých nahrávek.

Do 30. dubna si navíc může každý vyzkoušet službu zdarma . Aktivace vybraného uvítacího tónu přijde na 15 Kč (včetně DPH) a měsíční provoz služby na stejnou částku (volající za službu ani za přehrání tónů nic neplatí). „Částky jsou podobné jako v případě vyzváněcích melodií, které si uživatelé mohou stáhnout do telefonu a které hrají jim, když jim někdo volá. Věříme, že si každý najde svou nahrávku, která ho bude dobře reprezentovat, a že službu využije hodně našich klientů,“ uvádí Dvorjančanský.

Kompletní nabídku Uvítacích tónů naleznou zájemci na stránkách t-mobile.cz a WAPu t-zones. Aktivace služby a výběr konkrétního uvítacího tónu z devíti různých kategorií lze provést zavoláním nebo zasláním SMS na speciální telefonní číslo. V případě aktivace přes SMS je do textu SMS třeba zadat pouze šestimístný objednací kód vybraného tónu.

Podobnou službu si během prvního roku provozu v Jižní Koreji (služba byla zavedena v roce 2002) zprovoznilo 34 procent klientů. Také proto ji brzy spustili i operátoři v dalších zemích : Čína (červenec 2002), Malajsie (srpen 2003), Izrael (srpen 2003), Japonsko (září 2003). Britský T-Mobile ji jako první v Evropě spustil na sklonku loňského roku.

V roce 2006 bude podle zprávy agentury Jupiter z května loňského roku zhruba 90 miliónů majitelů mobilních telefonů v Evropě – tedy asi 26 procent celého trhu – využívat služby pro personalizaci v průměrné hodnotě 33 eur ročně. Vznikne tak trh o celkové hodnotě 2,7 miliardy eur.

T-Mobile

Článek ze dne 27. února 2004 - pátek