logo itpoint.cz

V Ostravě už funguje náhradní ústředna

Během víkendu bylo na náhradní ústřednu přepojeno již několik tisíc klientů. Kvůli rychlejšímu přepojování linek klesl také počet zájemců, kteří využili nabídky Telecomu a nechali si svou pevnou linku přesměrovat na mobil či jiné pevné číslo.

Pracovníci Českého Telecomu už v Ostravě zprovoznili náhradní ústřednu a během víkendu na ni začali připojovat klienty, kterým dosud nefungovalo telefonické spojení. Ústředna společnosti vyhořela před týdnem a po požáru zůstalo 18.000 nefunkčních linek.

Dočasná ústředna urychlí obnovení telefonického spojení, řekl Vlastimil Sršeň z tiskového oddělení společnosti. Během víkendu bylo na náhradní ústřednu přepojeno několik tisíc klientů, přesná čísla budou k dispozici v pondělí. Podle Sršně by na ústřednu mohli být připojeni všichni zákazníci, kteří zatím zůstávají bez spojení. Telecom si však přesto ponechává v záloze ještě venkovní mobilní ústřednu.

Kvůli rychlejšímu přepojování linek klesl také počet zájemců, kteří využili nabídky Telecomu a nechali si svou pevnou linku přesměrovat na mobil či jiné pevné číslo. Tuto službu Telecom svým klientům automaticky zruší ihned poté, co zapojí jejich původní nefunkční linku. "Klienti se o to vůbec nemusí starat a nic zajišťovat," dodal Sršeň.

Požár ústřednu zničil v neděli večer. Škoda podle prvotních odhadů hasičů a policie dosahuje 50 milionů korun. Telecom škodu dosud nevyčíslil. Oheň s největší pravděpodobností vypukl po zkratu na silovém kabelu Severomoravské energetiky (SME). Napětí v kabelu poškodilo i kabel Českého Telecomu, který ležel příliš blízko, a následně vznikl požár i v ústředně. Představitelé SME to ale odmítají. Případ vyšetřuje policie. Postižení zákazníci mohou získat informace na bezplatné lince 800 191 919.

ČTK

Článek ze dne 8. listopadu 2004 - pondělí

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou