logo itpoint.cz

Václav Fischer - novopečený klient GTS

Jistě nemusíme dlouze představovat člověka zvučného jména, který bezmála před 25 lety začal podnikat v cestovním ruchu v Německu, po svém návratu do Čech založil nejznámější cestovní kancelář a své jméno propůjčil i síti značkových butiků módní značky FISCHER COLLECTION, nakladatelství a kavárnám FISCHER CAFÉ. Mimo jiné zabrousil i do vod naší politické scény. Jak se má a co dělá, jsme se zeptali Václava Fischera, novopečeného klienta společnosti GTS.

Jistě nemusíme dlouze představovat člověka zvučného jména, který bezmála před 25 lety začal podnikat v cestovním ruchu v Německu, po svém návratu do Čech založil nejznámější cestovní kancelář a své jméno propůjčil i síti značkových butiků módní značky FISCHER COLLECTION, nakladatelství a kavárnám FISCHER CAFÉ. Mimo jiné zabrousil i do vod naší politické scény. Jak se má a co dělá, jsme se zeptali Václava Fischera, novopečeného klienta společnosti GTS.

Kde se vám během vašich cest nejvíce líbilo a ve které zemi vám nejvíce chutná ? 
V roce 1978 jsem opustil tehdejší Československo a začal žít v Německu. Na rozdíl od lidí, kteří byli tehdy stejně staří jako já - bylo mně 24 let - jsem znal jen Bulharsko, Rumunsko a NDR. A oni - alespoň řada z nich - znali celý svět. A tak jsem začal cestovat a během několika let dohnal to, co jsem díky komunismu v naší vlasti zameškal. Koupal jsem se na plážích v Brazílii a v Karibiku a poznával země a města, o kterých jsem do té doby jen četl. A to všechno jen proto, abych zjistil, že se mně ze všeho nejvíc líbí v Evropě. A z Evropy u nás doma, v Německu a ve Španělsku. Ve Španělsku pak zejména na Kanárských a Baleárských ostrovech, kterým ostatně patří moje sympatie a cestovatelská vášeň doposud. A také španělská kuchyně, společně s českou a thajskou kuchyní, patří k mým favoritům.

Jistě i v Čechách máte své oblíbené místo - řeknete nám, které to je ?
Samozřejmě. Je to u nás na chatě v Posázaví a také v Praze na Starém Městě.

Dovedl byste celý jeden rok nikam necestovat ?
Jistě.

Který evropský národ je vám mentálně nejbližší ?
Po dvaceti letech velmi příjemného a zajímavého života mezi nimi – zcela jistě Němci.

Čtete raději zprávy na internetu, či v papírové podobě ?
Internet díky rychlosti. Ale klasické noviny patří k mým večerním a víkendovým "požíračům" času.

Jaký vztah máte k moderním komunikačním technologiím ?
Výborný, nedovedu si svůj profesní život bez nich představit.

V nedávné době jste podepsal smlouvu o poskytování telekomunikačních služeb s GTS. Jak jste s nimi spokojen ?
Naše spolupráce je velmi mladá, avšak doposud velmi kvalitní a dobrá. Těším se, že tomu tak bude i nadále.

Kolik hodin trávíte denně u internetu ?
Osm až deset hodin.

Proč pořád nosíte černé oblečení, nepřijde vám to smutné ?
Ne, mám ho rád.

Co vás pořád drží u cestovního ruchu, proč nezkusíte jiný obor podnikání ?
Nic jiného neumím.

Budete se chtít někdy vrátit do politiky ?
Prozatím o tom neuvažuji.

Jste šťastný člověk ?
Ano.

Co vás v životě nejvíc ovlivnilo ?
Určitě moji rodiče, odchod do Německa a život tam.

Jak jste prožíval léto minulého roku, co vám dalo, co vám vzalo ?
Bylo to zcela zbytečně velmi smutné a dramatické období. Nevím, jakou náhodou na moje společnosti jeden soukromý, jeden polostátní a jeden státní podnik uvalily ve stejný okamžik exekuce. Odpovědní pracovníci těchto společností přitom dobře věděli, že jen o několik měsíců později budu moci z mých soukromých zdrojů vložit do společností 13 milionů USD a odstraním tak finanční problémy, které exekucím předcházely. Tyto prostředky jsem skutečně v polovině listopadu 2003 do skupiny FISCHER vložil. Stejně tak dobře tito lidé věděli, že jednám s investory o kapitálovém posílení skupiny FISCHER. A k tomuto vstupu také – jak známo – došlo. Byla to velmi trpká zkušenost, kterou nepřeji ani svému největšímu nepříteli. Na druhé straně to však byla úžasná příležitost k zamyšlení a k přehodnocení celé řady přátelských a kolegiálních vztahů. Velkou oporou pro mě byla samozřejmě rodina, ale také řada přátel. Často těch, jejichž přátelství jsem nepovažoval za stěžejní. Jejich pomoc byla úžasná. Největší posilou však bylo jednoznačně chování našich klientů, kteří zachovali klid, odlétali na dovolenou a kupovali dále zájezdy s důvěrou v řešení krize. Zákazníci tím potvrdili sílu značky, kterou jsem v roce 1980 založil v Hamburku.

Prozradíte nám, jaké máte plány do budoucna ?
V současné době jsem menšinovým akcionářem a společníkem společností skupiny FISCHER. Ve Zlatnické ulici v Praze (na rohu Petrského náměstí) jsem otevřel Cestovní centrum, které zahrnuje dvě cestovní agentury a značkovou prodejnu FISCHER COLLECTION. V jedné z cestovních agentur prodáváme v rámci obchodního zastoupení a formou frančízy zájezdy Cestovní kanceláře FISCHER, ve druhé z nich potom zájezdy desítek českých i zahraničních touroperátorů, linkové letenky a další přepravní a turistické služby. Dále rozvíjím síť značkových butiků módní značky FISCHER COLLECTION a buduji síť FISCHER CAFÉ. Po Brně a Ostravě bude následovat otevření našeho nejmodernějšího FISCHER CAFÉ, které bude zahrnovat kavárnu, bistro a luxusní restauraci. Bude to v září letošního roku v Celetné ulici v Praze. Společně s majitelkou butiků Versace, Zegna, Rossi a Feragamo paní Lenkou Vejvalkovou jsem založil hotelovou společnost VF HOTELS, která připravuje otevření svého prvního luxusního hotelu VENTANA PRAGUE HOTEL ***** počátkem srpna t. r. v místě, kde Královská cesta ústí do Staroměstského náměstí. Jak vidíte, práce i dalších plánů mám dost a jsem rád, že mě při jejich realizaci podporuje skvělý tým mých spolupracovníků.

Jak začínal Václav Fischer ? Narodil se 22. června 1954 v Praze. Po maturitě na gymnáziu Jana Nerudy na Malé Straně vystudoval Obchodní fakultu Vysoké školy ekonomické v Praze. Během studií si vydělával jako průvodce. V den své promoce – 13. listopadu 1978 – opustil Václav Fischer tehdejší Československo a žil krátce ve Švýcarsku, poté v Západním Berlíně a Hamburku. Pracoval v cestovní kanceláři a u lodní společnosti. V roce 1980 založil v Hamburku cestovní kancelář FISCHER REISEN – během několika mála let se stala největší soukromou cestovní kanceláří v zemi. Ve druhé polovině 80. let se FISCHER REISEN v žebříčcích největších německých cestovních kanceláří pravidelně umísťovala v silné konkurenci mezinárodních koncernů na pátém místě. Novináři označili úspěch Václava Fischera a jeho týmu za "vítězství generace v teniskách" a zdůrazňovali zejména neobvyklé a netradiční metody a pracovní postupy, kterými se "tito mladí lidé tak odlišují od manažerů v kašmírových oblecích, jimž jsou v patách smečky sekretářek".

GTS

Článek ze dne 16. srpna 2004 - pondělí