logo itpoint.cz

Více než čtvrtina populace zná internetový Portál veřejné správy

Mezi lidmi s možností přístupu na internet zběžně zná Portál přibližně každý druhý a 10 procent internetových uživatelů již samotný Portál navštívilo. Drtivá většina těch (90 %), kteří Portál znají, se také shodla v hodnocení, že jeho spuštění bylo veskrze pozitivním krokem a jedná se o službu, která dosud v ČR chyběla.

Z marketingového výzkumu uskutečněného společností STEM/MARK vyplynulo, že přibližně 27 % populace ČR již zná internetový Portál veřejné správy – loňskou novinku z dílny Ministerstva informatiky ČR. Cílem Portálu veřejné správy je sjednotit informace a elektronické služby nabízené veřejnou správou do jednoho místa a pod jednu střechu.

Mezi lidmi s možností přístupu na internet zběžně zná Portál přibližně každý druhý a 10 procent internetových uživatelů již samotný Portál navštívilo. Drtivá většina těch (90 %), kteří Portál znají, se také shodla v hodnocení, že jeho spuštění bylo veskrze pozitivním krokem a jedná se o službu, která dosud v ČR chyběla.

Mezi nejčastěji zmiňované zdroje informací o Portálu se řadí televize (38 %), následuje například rada známého či rozhlas. Ostatně více než dvě třetiny respondentů (79 %) by také Portál veřejné správy doporučilo svým známým.

Shrnutí výsledků z exklusivního výzkumu STEM/MARK pro Ministerstvo informatiky ČR prezentoval v úterý 30. 3. na konferenci „Internet ve státní správě a samosprávě“ ředitel společnosti STEM/MARK Jan Tuček. Průzkumu se zúčastnilo více než 1 000 respondentů reprezentativní populace ČR ve věku 15+.

Sledování znalosti Portálu a názory veřejnosti bude kontinuálně pokračovat v rámci omnibusového šetření STEM/MARK.

Náhled do průběhu, řešení a výsledků projektu je k dispozici na stránkách společnosti STEM/MARK - www.dialogin.cz (jméno : micr, heslo : micr459).

STEM/MARK

Článek ze dne 1. dubna 2004 - čtvrtek