logo itpoint.cz

Vyjádření Českého Telecomu k pokutě od ÚOHS

Výše pokuty je naprosto neadekvátní údajnému narušení hospodářské soutěže, ze kterého úřad Český Telecom podezírá. To však v této chvíli hraje spíše podružnou roli, protože nejdůležitější je pro nás prokázat, že právo je na naší straně ...

Pokuta, kterou Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (úřad) podle svého úterního vyjádření Českému Telecomu udělil, se vztahuje k roku 2002. V tomto roce byl Český Telecom úspěšný v prodeji služeb firemním zákazníkům a na základě podnětu několika konkurentů Českého Telecomu začal úřad zkoumat obchodní podmínky, které naše firma klientům nabízela.

Český Telecom předkládal svým zákazníkům nabídky s cílem poskytnout moderní služby spočívající v komplexním telekomunikačním řešení. Nesouhlasíme s názorem úřadu, že jsme při tom cokoliv "zneužili" a proti rozhodnutí se budeme bránit u příslušného soudu.

Za zvlášť nesprávné považujeme tvrzení úřadu, že Český Telecom "nutil firmy uzavřít pro ně nevýhodné smlouvy". V roce 2002 existovala v segmentu telekomunikačních služeb pro firemní zákazníky plná konkurence a neumíme si představit firmu, která by za této situace podepsala pro sebe nevýhodnou smlouvu s některým z operátorů.

Výše pokuty je naprosto neadekvátní údajnému narušení hospodářské soutěže, ze kterého úřad Český Telecom podezírá. To však v této chvíli hraje spíše podružnou roli, protože nejdůležitější je pro nás prokázat, že právo je na naší straně.

Jako významný operátor jsme zvyklí na zvýšenou ostražitost konkurence a regulačních úřadů vůči naší společnosti, žádáme však aby při posuzování našeho jednání byl brán zřetel na skutečný stav věcí a nebyla nám přičítána k tíži skutečnost, že jsme kdysi byli jediným operátorem na trhu. Jak jsme již mnohokrát prokázali, dokážeme zákazníkům poskytovat služby za konkurenceschopných podmínek a nepotřebujeme si přitom vypomáhat porušováním pravidel.

Český Telecom

Článek ze dne 4. února 2004 - středa