logo itpoint.cz

Avaya a Nokia spolupracují na přípravě nové fáze podnikových aplikací podporujících konvergenci pevných sítí s mobilními

Společnosti Avaya a Nokia oznámily další fázi své strategické spolupráce, při níž se společně zaměřují na vznikající trh podnikových hlasových řešení podporujících konvergenci pevných a mobilních sítí (Fixed to Mobile Convergence - FMC) založených na otevřených standardech. Podniková FMC řešení propojují mobilní a pevné sítě, a umožňují tak přístup k podnikovým telefonním službám i mobilním zaměstnancům bez ohledu na jejich aktuální umístění, přístupovou technologii nebo komunikační zařízení.

Společnosti Avaya a Nokia oznámily další fázi své strategické spolupráce, při níž se společně zaměřují na vznikající trh podnikových hlasových řešení podporujících konvergenci pevných a mobilních sítí (Fixed to Mobile Convergence - FMC) založených na otevřených standardech.

Podniková FMC řešení propojují mobilní a pevné sítě, a umožňují tak přístup k podnikovým telefonním službám i mobilním zaměstnancům bez ohledu na jejich aktuální umístění, přístupovou technologii nebo komunikační zařízení. Podnikoví zaměstnanci tak mohou snáze spolupracovat a rychleji reagovat na požadavky zákazníků v prostředí, ve kterém působí větší množství prodejců a které je založené na otevřených standardech.

Nabídka vyvinutá oběma společnostmi bude zahrnovat duální zařízení podporující protokol SIP (Session Initiation Protocol), která jsou schopna přijímat a odesílat hovory přes mobilní sítě i přes bezdrátové lokální sítě (WLAN), a to v areálu podniku i mimo něj. Zařízení mohou být vybavena mobilní aplikací společnosti Avaya, která uživatelům telefonů Nokia poskytne přístup k podnikovým telefonním funkcím podporovaným produktem Avaya Communication Manager. Program Avaya Communication Manager zajišťující podporu IP telefonie je součástí nabídky komunikačních aplikací Avaya MultiVantage(TM) Communications Applications suite.

Společnost Avaya je prvním výrobcem produktů pro podnikový sektor, kterému se podařilo vyvinout a realizovat systémy a aplikace podporující konvergenci pevných a mobilních sítí, integrovat pevné a mobilní telefony a zahrnout do svých řešení i bezdrátové LAN a WAN sítě. Díky spolupráci společností Avaya a Nokia vzniká jedno z předních světových řešení pro konvergenci pevných a mobilních sítí.

FMC řešení používají v současné době protokol pro přenos hlasu přes internet (VoIP), aby tak umožnily vzájemné spojování hovorů a další funkce související s hovory ve všech pevných a mobilních sítích včetně sítí Wi-Fi nebo 802.11. Díky spolupráci obou společností vzniknou řešení, která v sobě budou spojovat všudypřítomnost, přenositelnost a snadnost použití mobilních zařízení společnosti Nokia s rozsáhlými možnostmi a funkcemi podnikových telefonních systémů společnosti Avaya. Tato řešení zvýší produktivitu mobilních pracovníků a sníží celkové náklady vynakládané podniky za mobilní komunikace.

"Nokia spolupracuje se společností Avaya, na rozšíření hlasových komunikací až k mobilním pracovníkům, kteří chtějí používat jediné zařízení Nokia k přístupu k mobilním i Wi-Fi sítím a zároveň si přitom chtějí zachovat kontrolu a přístup k funkcím nabízeným podnikovou pobočkovou ústřednou," uvedl Jaakko Olkkonen, generální ředitel společnosti Nokia pro podniková hlasová řešení.

"Aplikace společnosti Avaya určená pro zařízení Nokia umožní uživatelům využívat pohodlí jediného firemního čísla a jediné hlasové schránky. Zároveň jim umožní směrovat mobilní hovory přes podnikové IP sítě, čímž jim poskytne lepší kontrolu nákladů a jednodušší řízení. Uzavřené partnerství je v oboru bezprecedentní a mobilním pracovníkům přinese celou řadu nových funkcí a již dnes se těšíme na nasazení první fáze vyvíjených řešení."

Podle Phillipa Redmana, viceprezidenta pro průzkumy společnosti Gartner, "dochází v současné době v podnikovém sektoru k rychlé konvergenci pevných i bezdrátových LAN sítí. Tím se snižují náklady na sítě a zařízení a vznikají nové možnosti hlasového i datového přístupu napříč pevnými i bezdrátovými sítěmi."

Společnost Avaya bude svou mobilní aplikaci prodávat prostřednictvím kanálů pro prodej firemním zákazníkům jakož součást své řady produktů podporujících IP telefonii. Nokia bude vyvinuté řešení prodávat prostřednictvím svých operátorů a dalších kanálů. Obě společnosti zároveň investují do výzkumu, vývoje a marketingové podpory, aby zajistily realizaci konvergenci pevných a mobilních sítí na trhu podnikových řešení.

"Více než 50 % zaměstnanců pracuje mimo kancelář a pro tyto mobilní pracovníky je hlas nejdůležitější obchodní aplikací," uvedl Geoffrey Baird, viceprezident a generální ředitel divize Communication Appliances Division společnosti Avaya. "Společnosti Avaya a Nokia spolupracují na tom, aby mobilním pracovníkům byly schopné nabídnout snadno použitelný, intuitivní přístup k podnikovým telefonním službám a zároveň přitom pomohly podnikům překonat obtíže spojené s provozováním oddělených pevných a mobilních infrastruktur. Tím jim umožní získat větší kontrolu a dosáhnout vyšší produktivity při nižších nákladech na komunikace. Tyto aplikace jsou nyní dostupné pro testovací účely a jsou zaváděny u zákazníků po celém světě. Jedná se o další příklad úspěšného nasazení inteligentních komunikací, které promění podniky na pracoviště nacházející se na mnoha místech zároveň."

Zákazníci testují softwarové řešení Avaya Communication Manager na telefonech Nokia Series 60

V letošním roce již společnost Avaya oznámila, že na platformě Series 60 vyvíjené společností Nokia zpřístupní pokročilé mobilní funkce podporované svým softwarovým produktem MultiVantage. Díky zpřístupnění této klientské aplikace se mobilní zařízení stávají pro mobilní uživatele plně funkčními podnikovými telefony. Platforma Series 60 vyvinutá společností Nokia je přední světovou platformou určenou pro chytré telefony. Na trh již byly dodány miliony zařízení, která tuto platformu používají. Mobilní testy vyvíjeného řešení byly již celosvětově zahájeny a klientská aplikace by měla být k dispozici během letošního léta.

"Nedávno jsme plánovali zavedení technologií VoIP včetně převodu jednoho milionu stolních telefonů používaných ve veřejné správě na IP režim v průběhu více než tří let," uvedl Emilio Frezza z organizace CNIPA (Italské národní centrum pro informační technologie ve veřejné správě). "Jsme nadšeni možností spolupracovat se společnostmi Nokia a Avaya při zavádění přístupu k mobilním službám v prostorách veřejné správy v naší centrále v Římě, kde používáme duální technologie podporující sítě WLAN a GSM k poskytování mobilního přístupu k službám pobočkové ústředny a ke snížení nákladů."

"Jsme rádi, že je St. George Bank první společností v oblasti Tichomoří, která testuje konvertované řešení společností Avaya a Nokia," uvedl Paul Bristow, ředitel divize IT Network Services společnosti St. George Bank. "Těšíme se na hodnocení funkčnosti a použitelnosti tohoto řešení a na posouzení jeho potenciálu zvýšit produktivitu a efektivitu práce našich zaměstnanců."

Nokia & Avaya

Článek ze dne 21. června 2005 - úterý

Zbrusu nová vzdálená správa pro Linux