logo itpoint.cz

Češi za antiviry utratí desítky milionů dolarů

Domácnosti dávají přednost lokálním výrobcům bezpečnostních programů, jako jsou Alwil či Grisoft, kteří nabízí cenově dostupnější produkty v češtině. Na tuzemské výrobce se orientuje i většina menších firem. Naopak velké korporace s více než 100 počítači volí ve většině případů produkty renomovaných světových podniků, jako je Symantec, Trend Micro, McAfee nebo Computer Associates.

Češi a tuzemské firmy utratí každoročně na antivirové programy desítky milionů dolarů, tedy několik set milionů korun. Trh roste obdobným tempem jako v zahraničí, tedy mezi 14 a 18 procenty ročně, což je téměř o pětinu. ČTK to sdělil zástupce antivirové firmy McAfee pro ČR Vladimír Brož.

Domácnosti dávají přednost lokálním výrobcům bezpečnostních programů, jako jsou Alwil či Grisoft, kteří nabízí cenově dostupnější produkty v češtině. Na tuzemské výrobce se orientuje i většina menších firem. Naopak velké korporace s více než 100 počítači volí ve většině případů produkty renomovaných světových podniků, jako je Symantec, Trend Micro, McAfee nebo Computer Associates.

Za loňský rok přibylo kolem 17.000 nových škodlivých programů. Počet programů zneužívajících zranitelnost systémů loni vzrostl o polovinu na více než 380. Množství objevených bezpečnostních děr přitom v roce 2004 kleslo o čtvrtinu na 2800 chyb. Každý týden se objevilo 150 - 200 nových programů typu Bot. Počet programů, které kradou osobní data uživatelů (tzv. phishing), stoupl téměř desetkrát.

Na ochranu proti škodlivým programům odborníci doporučují, aby uživatelé neustále aktualizovali antivirový software, instalovali nejnovější záplaty, nasazovali aktuální spamové filtry a zaváděli vícevrstvý přístup k odhalování a blokování útoků.

ČTK

Článek ze dne 2. května 2005 - pondělí