logo itpoint.cz

Český Telecom zprovoznil novou technologii pro odbavování tísňové linky 112

Jedná se o specifický projekt, kdy Český Telecom vystupuje nejen jako poskytovatel klasických telefonních služeb, ale také jako systémový integrátor celého řešení, kdy je uživateli poskytnuta komplexní služba tzv. "na míru". V rámci projektu je již vybudováno a uvedeno do ostrého provozu 12 ze 14 Telefonických center tísňového volání 112 v krajských městech České republiky. Poslední dvě centra budou uvedena do provozu v dubnu tohoto roku.

Český Telecom dokončil testování rozsáhlého projektu Telefonických center tísňového volání 112 (TCTV 112) pro Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky (MV GŘ HZS ČR). V rámci projektu zprovoznil telefonní centra a jejich připojení do jednotné telefonní sítě, propojení mezi sebou a připojení na všechny základní složky Integrovaného záchranného systému (IZS).

Jedná se o specifický projekt, kdy Český Telecom vystupuje nejen jako poskytovatel klasických telefonních služeb, ale také jako systémový integrátor celého řešení, kdy je uživateli poskytnuta komplexní služba tzv. "na míru". V rámci projektu je již vybudováno a uvedeno do ostrého provozu 12 ze 14 Telefonických center tísňového volání 112 v krajských městech České republiky. Poslední dvě centra budou uvedena do provozu v dubnu tohoto roku.

Po úspěšném předání v roce 2004 jsme ještě prověřovali celý systém v pilotním provozu. Jsem rád, že mohu potvrdit, že pilotní režim se zátěžovými testy, které prověřovaly celkovou robusnost telekomunikačního řešení, dopadl velmi dobře. Tísňová linka 112 je tak dostupná zcela novou technologií ze všech sítí ostatních operátorů, a to jak fixních, tak i mobilních sítí", dodává Jan Los, ředitel pro korporátní klientelu Českého Telecomu a.s.

Pplk. Ing. Luděk Prudil (MV GŘ HZS ČR) ke spolupráci dodává : "Poté, co vláda ve svém usnesení (391/2000 a 350/2002) stanovila pravidla pro zavedení jednotného evropského čísla 112 v České republice a jako dodavatele technologie určila poskytovatele univerzální telefonní služby – společnost Český Telecom, byly detailně dohodnuty podrobnosti realizace projektu. Výsledkem intenzivní čtyřleté spolupráce je dodávka komplexní služby s možností využívat i takové funkcionality, které nejsou standardní ani ve vyspělých státech. Z tohoto důvodu musely být některé funkce zadavatelem i dodavatelem zcela nově definovány."

Provozovaná technologie a její funkcionality představují celosvětově nejmodernější technologie pro příjem tísňového volání.

Český Telecom

Článek ze dne 22. února 2005 - úterý

Stáhněte si ZDARMA zkušební verzi systému M-Files