logo itpoint.cz

Čtvrtletní ekonomické výsledky TELE2

V baltských zemích a na ruském trhu postupuje TELE2 mílovými kroky kupředu - nárůst zákazníků je rekordní a mohutně rostou jak tržby, tak EBITDA. Společnost také přehodnotila své aktivity na trzích, kde jí nepřeje regulační prostředí - proto byly zastavena další investice ve Finsku a v pevné telefonii v baltských zemích.

Tele2 AB, přední evropský alternativní telefonní operátor, dnes oznámil konsolidované výsledky za třetí čtvrtletí 2005.

Prezident a generální ředitel Tele2 AB Lars-Johan Jarnheimer komentoval hospodářské výsledky těmito slovy : "Tele2 převedla toto čtvrtletí vynikající výsledky. V porovnání s třetím čtvrtletím roku 2004 vzrostly tržby o 14 % a EBITDA vzrostl o 13 % na 1,9 miliardy švédských korun, což je nejlepší výsledek, jakého jsme kdy za čtvrtletí dosáhli. Zároveň jsme završili akvizici Comunitelu a dosáhli pokroku v nabídce pro Versatel.

Ve Skandinávii můžeme být s naším výkonem více než spokojeni. V pevné telefonii se nám dařilo a ve Švédsku náš mobilní operátor předvedl solidní výsledek, s nárůstem EBITDA marže o více než 48 %.

Střední Evropa navázala v tomto čtvrtletí na vynikající výsledky z minulého roku. V Německu jsme začali nabízet ADSL a celkově tak již nabízíme ADSL ve dvanácti zemích. Tele2 dnes poskytuje ADSL 750 000 zákazníků.

V baltských zemích a na ruském trhu jdeme mílovými kroky kupředu - nárůst zákazníků je rekordní a mohutně rostou jak tržby, tak EBITDA. V srpnu jsme v Chorvatsku nanečisto spustili provoz mobilní sítě a komerční provoz jsme zahájili v říjnu.

Jak jsme se již v tomto roce zmínili, navýšili jsme pro toto čtvrtletí rozpočet na marketing, obzvláště ve Francii, na ADSL a MVNO, k největším výdajům v této oblasti ale dojde v posledním čtvrtletí. Nejsme spokojeni s tím, kolik zákazníků od nás odchází k jiným operátorům v jižní Evropě, Francii a obzvláště v Itálii. Přesto nám zkušenost říká, že křížový prodej, který umožňuje ADSL v Itálii a mobilní telefonie a ADSL ve Francii, tento problém vyřeší, zejména když se zároveň rozšíří nabídka produktů a zintenzívní marketing.

Rovněž jsme přehodnotili aktivity na jistých trzích, kde nám regulační prostředí nepřálo. Proto jsme zastavili další investice ve Finsku a v pevné telefonii v baltských zemích. 
Těšíme se na další příležitosti, které nám skýtá rozšiřování nabídky produktů a úspěšné využití nedávných akvizic."

Článek ze dne 25. října 2005 - úterý

Cool letní akce datového centra Coolhousing