logo itpoint.cz

Hewlett-Packard expanduje do spotřební elektroniky pro domácnosti

Hewlett-Packard si chce expanzí zajistit místo na trhu, ovládaném jmény jako Philips nebo Panasonic. Hewlett-Packard představuje 17 nových televizorů a televizních projektorů. Vedle toho přichází se serverem, který bude domácí elektroniku propojovat, řídit příjem kabelových televizí, nahrávat programy, vypalovat CD a DVD a sloužit jako řídící centrum digitální fotografie a hudby v domácnosti.

Přední americký výrobce počítačů, tiskáren a serverů Hewlett-Packard bude letos agresivně expandovat na poli spotřební elektroniky pro domácnosti. Na nadcházejícím veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas firma představuje úplnou řadu televizorů, promítacích přístrojů a serverů pro domácí média, řekla generální ředitelka Carly Fiorinová.

Hewlett-Packard si chce expanzí zajistit místo na trhu, ovládaném jmény jako Philips nebo Panasonic. "Myslíme si, že to je velký trh a podle nás je tento trh teprve na začátku," řekla Fiorinová agentuře Reuters. "Chcete-li podnikat na poli displejů, potřebuje maloobchod celou sestavu produktů," dodala šéfka H-P.

Hewlett-Packard představí v Las Vegas 17 nových televizorů a televizních projektorů. Vedle toho přichází se serverem, který bude domácí elektroniku propojovat, řídit příjem kabelových televizí, nahrávat programy, vypalovat CD a DVD a sloužit jako řídící centrum digitální fotografie a hudby v domácnosti.

Tradiční výrobci počítačů trpí poklesem ziskových marží u své kmenové produkce a vizi "digitálního obývacího pokoje" přijali jako možnost expanze do jiných segmentů. Mimo počítače začaly expandovat již firmy jako Dell a Gateway.

Hewlett-Packard však říká, že díky své technologii a její integraci se od ostatních počítačových firem vyděluje. Loni firma vtrhla do sektoru digitálních médií produkty jako přehrávač digitální hudby iPod ve spolupráci s firmou Apple nebo s osobními počítači uzpůsobenými pro digitální zábavu. V srpnu společnost uvedla na trh televizi s plazmovou obrazovkou s úhlopříčkou 107 cm.

Současně své letošní produkty zaměřené na digitalizaci domácnosti představují i firmy jako Sony, Philips, Matsushita Electrical se značkou Panasonic nebo korejské LG Electronics a Samsung Electronics. "Myslím, že během příštího roku a půl se bude jasně ukazovat, kdo vede a kdo se veze s proudem," řekla Fiorinová.

ČTK

Článek ze dne 11. ledna 2005 - úterý

Stáhněte si ZDARMA zkušební verzi systému M-Files