logo itpoint.cz

Internet už není konkurenční výhodou

Takový závěr vyplynul z jednání konference Internet a konkurenceschopnost podniku, kterou uspořádala 16. března ve Zlíně Univerzita T. Bati jako jednu z hlavních akcí Března - měsíce internetu. Internet totiž už využívají prakticky všechny firmy. Neznamená to však, že by s jeho pomocí nebylo možné získat konkurenční výhodu. Je ale zpravidla nutná i současná změna a inovace podnikových, resp. obchodních procesů.

Využívání internetu samo o sobě již přestává být pro firmy konkurenční výhodou. Takový závěr vyplynul z jednání konference Internet a konkurenceschopnost podniku, kterou uspořádala 16. března ve Zlíně Univerzita T. Bati jako jednu z hlavních akcí Března - měsíce internetu.

Internet totiž už využívají prakticky všechny firmy. Neznamená to však, že by s jeho pomocí nebylo možné získat konkurenční výhodu. Je ale zpravidla nutná i současná změna a inovace podnikových, resp. obchodních procesů.

Účastníci konference se seznámili s řadou konkrétních úspěšných příkladů, další si odnesli ve sborníku v podobě CD, který obsahoval více než 60 příspěvků zaměřených tematicky na elektronické podnikání, internet a bezpečnost podniku, intranet v podnikové komunikaci, internet a management znalostí a internet ve státní správě, samosprávě a regionálním rozvoji.

Internet a konkurenceschopnost podniku je jednou ze sedmi konferencí, které probíhají jako součást letošního Března - měsíce internetu (BMI). Organizátorem 8. ročníku BMI je BMI sdružení, záštitu poskytlo Ministerstvo informatiky ČR, hlavními partnery jsou Asociace pro elektronickou komerci, ČSOB a DIGI TRADE, mediálními partnery Atlas.cz, Český rozhlas, Právo, Protext - PR servis ČTK, Springer Media CZ, Vogel Burda Communications a odbornými partnery FOR Internet a EPMA.

Tematické zaměření 8. ročníku na nakupování na internetu podpořil ukázkový obchod na www.bezpecnynakup.cz, kde si zájemci zkoušejí, jak probíhá nákup na internetu, dozvídají se, jaká kritéria by měl splňovat seriozní internetový obchod. Dá se zde vyzkoušet i bezpečná platba kartou, simulace různých situací, které mohou nastat při platbě několika druhy karet, a lze vyhrát i některou z hodnotných cen. Aplikaci připravily Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a ČSOB, dále se na ní podílejí provozovatelé předních internetových obchodů eProton.cz, Internet Mall, Obchodní - dům.cz, Kasa.cz, Internet Shops, Čedok a HiFiShop.cz.

BMI

Článek ze dne 18. března 2005 - pátek

Cool letní akce datového centra Coolhousing