logo itpoint.cz

Na elektronickém mýtném by mohli čeští dodavatelé spolupracovat až ze 70 %

Zvítězí-li rakouská společnost Kapsch v tendru na zavedení elektronického mýtného, počítá s tím, že přes dvě třetiny všech prací na výstavbě uskuteční český průmysl. Celý systém od Kapsch je natolik standardizovaný, že jeho součásti bude společnost schopna ze 70 % odebrat od tuzemských dodavatelů.

Zvítězí-li rakouská společnost Kapsch v tendru na zavedení elektronického mýtného, počítá s tím, že přes dvě třetiny všech prací na výstavbě uskuteční český průmysl. Celý systém od Kapsch je natolik standardizovaný, že jeho součásti bude společnost schopna ze 70 % odebrat od tuzemských dodavatelů.

Obchodní ředitel Kapsch Karel Černý ve svých prognózách vychází ze zkušeností při zavádění výkonového zpoplatnění z jiných trhů. Uvedl to na mezinárodní dopravní konferenci, věnované dopravní politice a přepravnímu trhu v ČR a Evropské unii. Ta probíhá pod záštitou Ministerstva dopravy ČR v Praze v těchto dnech.

Mikrovlnný systém výkonového zpoplatnění nákladních vozidel nad 3,5 tuny od společnosti Kapsch funguje už více než rok v sousedním Rakousku. Za prvních dvanáct měsíců provozu systému se vybralo 762 milionů eur, tedy v přepočtu téměř 23 miliard korun. Díky mýtným branám, z nichž čtvrtina slouží ke kontrole kamionů, je prakticky nemožné placení mýtného obejít a vyhnout se mu. "Úspěšnost výběru mýta se dlouhodobě pohybuje přes 99 procent," potvrzuje Karel Černý z Kapsch. Palubní jednotkou, která zajišťuje komunikaci s mýtnými branami, musí být vybaveno každé nákladní auto nad 3,5 tuny. Jednotka je však velmi jednoduchá a přijde na pouhých 5 eur.

Mikrovlnný systém je nákladově nenáročný, jednoduchý a uživatelsky přívětivý. "Vycházíme z toho, že jednoduchý systém se nejsnadněji kontroluje a nejflexibilněji zavádí v dalších zemích a oblastech," vysvětluje Karel Černý. Investice do zavedení výkonového zpoplatnění vozidel se u jižních sousedů vrátila jen ze samotného výběru tohoto mýta za pouhých 8 měsíců. Telematické služby, které jsou považovány za významný doplněk výběru mýta, jsou v Rakousku plně v provozu. "Pomáhá jim měřit rychlost, usměrňovat dopravu nebo stanovovat různé místní a časové zpoplatnění," doplňuje Karel Černý.

Mikrovlnný systém pracuje i ve Slovinku, v realizaci je i v Srbsku a Černé Hoře. Interoperabilita už plně funguje mezi Rakouskem a Švýcarskem.

Kapsch je předním poskytovatelem dopravních telematických a železničních komunikačních systémů a součástí. S více než 100 nainstalovanými systémy v 30 zemích po celém světě patří v těchto oblastech k vedoucím světovým dodavatelům. Díky vyspělým systémům pro vybírání mýtného se Kapsch stal v průběhu uplynulých 10 let globálním nejvýznamnějším hráčem na tomto trhu budoucnosti. V současnosti představuje společnost Kapsch a její dceřiné společnosti celosvětovou špičkou v oblasti elektronických mýtných systémů.

Kapsch

Článek ze dne 17. března 2005 - čtvrtek

Profesionální programové vybavení nejen pro účetní firmy a daňové poradce.
Trápí vás zánět? Co vám může pomoci?
I když neplatíte nejvíc? Do 30 dnů? Vzory textů, emailů, inzerátů. Fungují.