logo itpoint.cz

Odškodněte oběti přesměrování

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky požaduje po Českém Telecomu, aby odškodnil své zákazníky, poškozené přesměrováním internetového připojení na linky se zvýšenou tarifikací, a razantním krokem ochránil své uživatele do budoucna. Četní spotřebitelé se domnívají, že Český Telecom nezabránil k poškození jeho klientů v důsledku nedokonalého zabezpečení přístupu na internet vytáčeným připojením.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) požaduje po Českém Telecomu, aby odškodnil své zákazníky, poškozené přesměrováním internetového připojení na linky se zvýšenou tarifikací, a razantním krokem ochránil své uživatele do budoucna.

Od počátku roku 2003 se na SOS již obrátilo mnoho set klientů společnosti Český Telecom a. s. (ČTc), kteří byli poškozeni při připojení k internetu nepožadovaným přesměrováním na linky se zvýšenou tarifikací. A nadále se ozývají další poškození. Dosavadní pokusy těchto spotřebitelů, aby se domohli nápravy a odškodnění, byly bohužel neúspěšné.

Četní spotřebitelé se domnívají, že ČTc svou nedbalostí nezabránil, a tím připustil, aby došlo k poškození jeho klientů, přičemž si musel být vědom, resp. měl si být vědom, že v důsledku nedokonalého zabezpečení přístupu na internet vytáčeným připojením a v důsledku nedostatečných technických znalostí samotných klientů je pro zamezení vzniku škody nezbytná důsledná a individuální ochrana.

Vzhledem k uvedenému proto SOS nyní jménem poškozených spotřebitelů požaduje po Českém Telecomu :

  1. Omluvu poškozeným spotřebitelům, že je neochránil před škodou a komplikacemi spojenými s přesměrováním.
  2. Odškodnění všech spotřebitelů poškozených do 20. února 2005 přesměrováním internetu na linky se zvýšenou tarifikací 900, 906, 909 a 976 a do zahraničí, pokud reklamovali vyúčtování služeb, ve výši rozdílu mezi cenou internetového připojení podle jejich cenového programu a vyúčtovanou cenou.
  3. Automatické zablokování odchozích hovorů na linky 976, s termínem nejpozději do 30. dubna 2005, na všech telefonních stanicích, jejichž majitelé nezažádají o zrušení tohoto omezení.

"Zejména technicky méně zdatní spotřebitelé jsou podle poznatků našeho sdružení dlouhodobě šizeni vysokými účty za připojení k internetu. Problém nepožadovaného přesměrování na linky se zvýšenou tarifikací v SOS monitorujeme řadu měsíců, a po důkladné analýze nyní předkládáme návrh řešení," řekl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS, a dále dodal: "Očekáváme, že vůli ke korektnímu řešení projeví i telekomunikační společnost, která jistě má zájem nadále zůstat důvěryhodným partnerem svých klientů."

Podrobnější informace k jednotlivým požadavkům SOS a k celému tématu naleznete ZDE.

SOS

Článek ze dne 9. března 2005 - středa

Acronis Backup 12.5