logo itpoint.cz

Podvodník s dialery v Německu byl zatčen

Když Spotřebitelská centrála v Sasku varovala v červenci roku 2003 před novým dialerem, který dokáže zničit sám sebe, a smazat tak všechny stopy po svém působení, nemohli ani sami její zaměstnanci tušit, že se tato záležitost stane jedním z největších dialerových podvodů v Německu. Prokuratura a policie v Padebornu vypátrala firmu Liquid Inc. a DYI Media Inc., která tím, že provozovala v letech 2002 a 2003 přímé dialerové linky, způsobila uživatelům internetu škody ve výši přes 20 miliónů eur.

Spotřebitelská centrála v Sasku oznámila, že dialerový podvodník, který má na svědomí škody více než za 20 miliónů eur, byl zatčen. Saští ochránci spotřebitelů nyní pomáhají poškozeným podat oznámení.

Když Spotřebitelská centrála v Sasku varovala v červenci roku 2003 před novým dialerem, který dokáže zničit sám sebe, a smazat tak všechny stopy po svém působení, nemohli ani sami její zaměstnanci tušit, že se tato záležitost stane jedním z největších dialerových podvodů v Německu. Prokuratura a policie v Padebornu vypátrala firmu Liquid Inc. a DYI Media Inc., která tím, že provozovala v letech 2002 a 2003 přímé dialerové linky, způsobila uživatelům internetu škody ve výši přes 20 miliónů eur.

Společnost je obviněna, že přesměrovala nic netušící oběti při jejich návštěvě internetových stránek prostřednictvím programů, takzvaných dialerů, na linky se zvýšeným tarifem. Prokuratura nyní registruje pouze v Německu již 32 zneužitých přímých linek se zvýšeným tarifem. Počet poškozených je odhadován na více než 100 000.

"Poškození zpravidla neměli v ruce žádné důkazy, takže často rezignovali a nakonec zaplatili," říká Evelin Vossová, expertka v oboru telekomunikací ze Spotřebitelské centrály v Sasku. "Nyní by však tito lidé měli podat trestní oznámení u prokuratury v Osnabrücku. Není totiž vyloučeno, že budou odškodněni," dodává Vossová naději obětem dialerových podvodů.

Na německých internetových stránkách je již dokonce možné stáhnout si odpovídající formulář trestního oznámení. Poškozeným však rádi pomohou i poradny ochránců spotřebitelů, kde je kromě tohoto formuláře k dispozici také seznam zneužívaných linek se zvýšeným tarifem. Poškození by si však měli vzít s sebou telefonní účty za rok 2002 a 2003, důkazy o jednotlivých připojeních a jiné podklady, které mají především k pochybným internetovým linkám z tohoto období, které začínají zpoplatněným číslem 0190.

SOS

Článek ze dne 24. května 2005 - úterý

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů