logo itpoint.cz

Siemens a Ericsson zavádí interoperabilitu v oblasti Push to Talk

Siemens úspěšně dokončil ve spolupráci s firmou Ericsson testování interoperability svých mobilních telefonů s funkcí Push to Talk v síťové infrastruktuře Ericsson. Tento zásadní krok významně rozšíří počet zákazníků všem operátorům, kteří se chystají nabízet standardizovanou službu Push to Talk a zároveň umožní koncovým uživatelům tuto novou funkci snadno využívat. Tento krok zároveň jasně svědčí o podpoře otevřených komunikačních standardů ze strany obou globálních dodavatelů mobilních technologií.

Společnost Siemens, divize Komunikace, úspěšně dokončila ve spolupráci s firmou Ericsson testování interoperability svých mobilních telefonů s funkcí Push to Talk v síťové infrastruktuře Ericsson (tj. systému IMS včetně serveru pro provoz aplikace Push to Talk). Tento zásadní krok významně rozšíří počet zákazníků všem operátorům, kteří se chystají nabízet standardizovanou službu Push to Talk a zároveň umožní koncovým uživatelům tuto novou funkci snadno využívat. Tento krok zároveň jasně svědčí o podpoře otevřených komunikačních standardů ze strany obou globálních dodavatelů mobilních technologií.

"Interoperabilita je nezbytným předpokladem úspěšného zavedení služby Push to Talk na trhu," říká Clemens Joos, prezident mobilních zařízení společnosti Siemens. "Proto u všech našich mobilních telefonů s funkcí Push to Talk garantujeme přístup k sítím IMS a dodáváme je se standardní klientskou aplikací. V letošním roce nabídneme více než deset modelů s podporou Push to Talk. Na důkaz podpory této formy komunikace bude v téměř všech našich telefonech počínaje řadou C instalován klient pro Push to Talk."

V nedávno provedených zkouškách interoperability mezi infrastrukturou Ericsson a telefony Siemens byly testovány dva aktuálně dostupné modely s podporou Push to Talk - CX70 a C70. Rovněž telefony představené letos na CeBITu - Siemens CL75, CX75, CF75, M75 a SXG75 - budou funkci Push to Talk podporovat.

"Jednou z hlavních předností IMS řešení z hlediska provozu standardizovaného Push to Talk je zajištění kompatibility mezi různými zařízeními od různých výrobců," poznamenal Björn Olsson, výkonný viceprezident a ředitel divize Business Unit Systems společnosti Ericsson. "Šíře podporovaných telefonů je pro zavedení služby na trhu velmi důležitá, a proto s velkou radostí vítáme novou řadu mobilních telefonů, úspěšně otestovaných v našem řešení pro Push to Talk."

Služba Push to Talk umožňuje jednosměrnou komunikaci pro dva či více účastníků hovoru: zatímco jedna osoba hovoří, druhá (příp. další) poslouchají. Volající nejprve ze seznamu vybere osoby, se kterými chce hovořit. Stisknutím tlačítka odešle všem vybraným účastníkům pozvání k hovoru, kterou mohou buď přijmout nebo odmítnout. Jakmile volaný potvrdí svou účast v hovoru, volající stiskne tlačítko Push to Talk, začne hovořit a všichni ostatní jej slyší současně. Díky vlastnosti trvalého připojení (Always On) v sítích GPRS navíc odpadá časově náročné sestavování hovoru. Kterýkoliv účastník hovoru může okamžitě reagovat stisknutím tlačítka Push to Talk, a protože se jedná, podobně jako u vysílaček, pouze o jednosměrnou komunikaci, platí, že kdo dřív stiskne, ten dřív mluví.

Siemens

Článek ze dne 29. března 2005 - úterý

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů