logo itpoint.cz

Siemens se připojuje k iniciativě eCall za větší bezpečnost na evropských silnicích

Společnost Siemens, divize Komunikace, podepsala smlouvu o připojení k iniciativě eCall (tísňové volání). Iniciativa eCall spojuje zástupce všech zemí Evropské unie z oblasti průmyslu a politiky s cílem zavést celoevropský systém tísňového volání na silnicích. Cílem iniciativy eCall je zajistit, aby do roku 2009 byla všechna vozidla v Evropě vybavena palubním systémem pro tísňové volání, který v případě nehody buď automaticky nebo manuálně odešle nouzový signál lékařské záchranné službě, policii a hasičům.

Společnost Siemens, divize Komunikace, podepsala smlouvu o připojení k iniciativě eCall (tísňové volání). Iniciativa eCall spojuje zástupce všech zemí Evropské unie z oblasti průmyslu a politiky s cílem zavést celoevropský systém tísňového volání na silnicích. Cílem iniciativy eCall je zajistit, aby do roku 2009 byla všechna vozidla v Evropě vybavena palubním systémem pro tísňové volání, který v případě nehody buď automaticky nebo manuálně odešle nouzový signál lékařské záchranné službě, policii a hasičům. Společnost Siemens při realizaci projektu poskytne své rozsáhlé znalosti v oblasti špičkových mobilních radiových systémů a radiových modulů.

"Díky mnoholeté zkušenosti s vývojem radiových modulů GSM/GPRS a EDGE pro automobilový průmysl je Siemens schopen významně přispět k zajištění úspěchu této iniciativy a ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu," řekl Jose Costa e Silva, ředitel divize bezdrátových modulů společnosti Siemens.

Systém tísňového volání budoucnosti bude spouštěn buď manuálně posádkou vozu nebo automaticky prostřednictvím aktivace senzorů zabudovaných v samotném automobilu. Okamžitě po odeslání varovného signálu se vestavěný bezpečnostní systém přímo telefonicky spojí s příslušným centrem tísňového volání a odešle důležitá data, jako například přesné místo nehody. "GSM systém pro tísňové volání, který je integrován v automobilu, může zkrátit dobu potřebnou k nasazení záchranné služby," uvedl Costa e Silva.

Standardy a specifikace systému eCall by měly být definovány do konce roku 2005. V roce 2006 bude následovat testování v terénu a od roku 2009 by měla být všechna nová vozidla vybavena technologií eCall. Jednotný evropský systém tísňového volání (E-112), schopný informovat i o poloze vozidla, bude následně uveden do provozu. Iniciátoři projektu eCall nicméně upozorňují na to, že systém může fungovat pouze tehdy, pokud tísňové služby členských států EU zřídí svá call centra tak, aby dokázala zpracovat alespoň minimální sadu dat ze systému eCall nejpozději v roce 2007. Nezbytným předpokladem úspěchu je tedy společný a jednotný postup.

Zakladateli konsorcia eCall jsou Evropská komise spolu s Evropskou asociací automobilových výrobců ACEA a ERTICO - veřejně-soukromým partnerským sdružením pro zavedení inteligentních dopravních systémů a služeb v Evropě. Smlouva o spolupráci, podepsaná společností Siemens a dalšími 29 subjekty, koordinuje vývoj a instalaci technologie eCall, stejně jako jakostní standardy, lhůty a financování projektu. Společný dokument si zároveň klade za cíl zlepšit spolupráci mezi automobilovými výrobci, telekomunikačními společnostmi, orgány EU i jednotlivými členskými státy. Na projektu by měly úzce participovat také další zainteresované strany, jako jsou například pojišťovny. Hlavním cílem iniciativy eCall je zajistit fungování nové technologie ve všech členských zemích Evropské unie do roku 2009.

Siemens

Článek ze dne 21. června 2005 - úterý

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů