logo itpoint.cz

2N - telekomunikační vybavení za 1 miliardu po celém světě

2N v těchto dnech ohlásila vývoz telekomunikačních zařízení v sumární hodnotě 1 miliardy korun od roku 1999. 2N se s tím nespokojuje a předpokládá, že do tří let se toto číslo stane jejím ročním obratem ...

Exportní program firmy 2N TELEKOMUNIKACE a.s. patří mezi příklady expanze českých firem do celého světa. 2N v těchto dnech ohlásila vývoz telekomunikačních zařízení v sumární hodnotě 1 miliardy korun od roku 1999. 2N se s tím nespokojuje a předpokládá, že do tří let se toto číslo stane jejím ročním obratem.

1 miliarda nebo 10 miliard nejsou čísla sama o sobě důležitá a srovnatelná, v některých oborech jsou symbolem standardu, jinde úspěchu. Pozornost si zaslouží historie vzniku tohoto čísla a některé detaily.

Prvním je to, že 2N je jako ryze česká firma, která právě letos v únoru oslavila patnáctileté jubileum. V roce 1991 začínala jako řada dalších firem s minimálním kapitálem. Na rozdíl od jiných firem se neorientovala pouze na dovoz zahraničních výrobků, okamžitě zahájila vývoj vlastních telefonních ústředen. Za dobu patnácti let vznikla v dílnách řada úspěšných produktů, které zná téměř každý.

O tom svědčí více než 20 tisíc ústředen pro firmy nebo první řešení levného volání na mobily GSM branou, kdy výrobek 2N snížil cenu minuty hovoru z 10 na 2,50 Kč. Patří sem i dveřní telefon pro desetitisíce kancelářských objektů. Takové úspěchy stojí za povšimnutí. V roce 1997 se 2N dostává poprvé do žebříčku českých 100 nejlepších, v roce 2000 poprvé vystavuje v zahraničí, účast na CeBIT prvním krokem úspěšného exportního programu. V roce 2005 je 2N poctěna návštěvou prezidenta Václava Klause s chotí v rámci jejich cesty po Praze 12.

V celé Evropě i na dalších kontinentech se značka 2N prosazuje zejména GSM aplikacemi pro dosažení úspor, tedy produkty, které český trh oslovili již v roce 1997. Startem současného exportního programu se stala první účast 2N na veletrhu CeBIT v Hannoveru v roce 2000, kdy 2N představila celou řadu produktů odborníkům z celého světa.

Účast na zahraničním veletrhu byla správným krokem. Petr Černoušek, který od začátku určuje exportní strategii 2N k tomu říká : "Kromě jazykových problémů jsme museli zvládnout i nový přístup k řešení přání a problémů. Ochota naslouchat přáním zákazníků a schopnost rychlé inovace získaly 2N nejen první exportní zakázky, ale také dlouhodobé partnery v řadě evropských zemí".

Po stabilizaci produktové řady následovalo oslovení zajímavých trhů na dalších kontinentech, včetně Severní a Jižní Ameriky i Austrálie. Mezitím vývojáři 2N dotáhli telekomunikační vybavení z Modřan na světovou špičku a kromě řady úspěchů ve výběrových řízení operátorů a státních organizací získaly i prestižní ocenění na veletrzích po celém světě, například v Anglii ne veletrhu CommsChannelExpo a v Itálii.

V této době 2N plánuje další expanzi na světových trzích. Zájem firmy se nesoustředí jen na export, neustále inovuje nabídku i pro české zákazníky, takže vedle zahraničních gigantů Alcatel a Siemens patří mezi největší dodavatele telekomunikačních systémů v České republice. I zde se firma nespokojuje s udržením pozice, po jmenování Petra Černouška obchodním ředitelem v lednu 2005 roste roční obrat v tuzemsku o dalších 8 %.

2N před sebou nemá jen mapu světa a chuť něco dokázat, ale zejména zkušenosti a schopnosti prosadit svá řešení. Současně s tím výrazně investuje do vlastního vývoje nových produktů v oblasti ústředen i GSM technologií. Takové investice se ovšem musí vrátit, proto 2N plánuje do tří let ztrojnásobit roční obrat a dosáhnout ročního objemu prodeje 1 miliardy.

Článek ze dne 2. května 2006 - úterý

Zbrusu nová vzdálená správa pro Linux